Fullblodshingsten Black Diamond

Sv: Fullblodshingsten Black Diamond

Jag tittade på en liten bit men tröttnade. Tyckte mest han sprang runt och stegrade sig o sparkade med frambenen, att man inte försöker hyfsa till visningen lite när den förhoppningsvis ska ge lite ston till honom förstår jag inte riktigt.

Jag tittade på en liten bit men tröttnade. Tyckte mest han sprang runt och stegrade sig o sparkade med frambenen, att man inte försöker hyfsa till visningen lite när den förhoppningsvis ska ge lite ston till honom förstår jag inte riktigt.

Jag fattade det som att de var konster som hon lärt honom..

Aha, då förstår jag. Blev lite matt över uppförandet men om det nu är inlärt så är det ju en annan sak. Hade inget ljud på när jag tittade på klippet så dom kanske sa något om det som jag missade. Tycker nog i alla fall att han kunde ha presenterats på ett lite bättre sätt om det nu är så att dom vill ha ston till honom.

kollar man filmen efter att han rullat sej i sand högen så ser de ut som han stegrar sej å snor in sej i grimskaftet å precis då klipper dom till att han kutar i hagen. Jag tror inte de va komando.. Tycker de e en rätt tråkig film om man som sto ägare e intresserad. man tror ju hästen e mer vild än tam. Jag gillar honom skarpt men efter att ha sett filmen backade jag =/

Jag fick en vibb av "Svarta Hingsten"- komplex av den där filmen. Dessutom tycker jag att hans rygg ser lite tråkig ut. Men han verkar ju... livlig och energisk. :)

kl

Jag har också sett den där filmen.... den är minst sagt oseriös tycker jag. Om hästen nu gått några dressyrklasser, varför inte visa det istället för en massa romantiskt "svarta hingsten" dravel ? :p

Men hingsten behöver ju inte vara sämre för det, men man blir lite misstänksam.

kl

Jag har också sett den där filmen.... den är minst sagt oseriös tycker jag. Om hästen nu gått några dressyrklasser, varför inte visa det istället för en massa romantiskt "svarta hingsten" dravel ? :p

Men hingsten behöver ju inte vara sämre för det, men man blir lite misstänksam.

Jag håller med helt. Tycker det är synd när man visar video på hingstar och inte visar dem fina dvs putsad visare och häst i en fin omgivning alt ridhus.

Visa massa dravel med att den står på bakbenen etc får mig att backa direkt både till att använda honom till ridhästavel och till mitt fullblodssto :crazy:

Hingsten tycker jag dock är väldigt fin

*KL*

Jag träffade Black Diamond på banan några gånger, han verkade trevlig men var skadad ofta, eller om det var samma skada som var långvarig kanske... Vet inte om det var nåt man bör akta sig för att avla på eller om det bara var otur att han var trasig, så det låter vi vara osagt.

Ägaren finns här på Buke.

kollar man filmen efter att han rullat sej i sand högen så ser de ut som han stegrar sej å snor in sej i grimskaftet å precis då klipper dom till att han kutar i hagen. Jag tror inte de va komando.. Tycker de e en rätt tråkig film om man som sto ägare e intresserad. man tror ju hästen e mer vild än tam. Jag gillar honom skarpt men efter att ha sett filmen backade jag =/

Det är kommandon i början, men det där vid rullningen och sedan stegring och insnorning tror jag mer var ja oväntat bus.

Har nämligen varit i kontakt med denne hingstägare för bra länge sedan när jag fick erbjudande om att betäcka ett fbl sto.

Läser man på hemsidan så står det klart och tydligt att han ger gråa papper med halvblod :D

Ja, men läser man på en av deras till-saluannonser så är det ett sto till salu utan att man skrivit ras och där står att avkomman får gröna papper. Lite svårt att förstå att det är ett fullblodssto när det inte står.

Edit: Nu står det visst fullblodssto där, dom har ändrat :D
Så nu fattar t.o.m jag :p

och flera.
jag tycker också att jag backar tillbaka lite när jag ser filmen, fast samtidigt är det ju en uppfostranssak. sen fattar jag absolut inte vinken med att LÄRA sin hingst det där.. en hingst kan man aldrig lita på så han hade ju lika gärna kunnat hoppa på henne.

Det är min mann som har laget den filmen och det var inte ment som nogon "stonfangare" men for at det skulle vära kult. Vi filmet han den dagen vi var å såg Black Diamond for förste gang fordi vi gjerne ville bedekke våran sto med honom. Om ni ser på slutten av filmen står det hvem som har laget filmen.

Ment to be Ruby ble födt 16 maj 2008.

IMG_6846.jpg

Har oxå sett filmen.....
Eftersom jag har ett ganska rejält hbl sto så tittade jag för ett par år sen efter en fbl hingst eller liknande och "snubblade" då över denna film på Black Diamond.
Tittade på den och om hingsten nu hade varit intressant förut så föll det som ett korthus kan jag säga.
I mina ögon var det bara en galenpanna som for runt med en skötare som skrattade och verkade tycka att beteendet var helt ok.
Inlärt eller inte, det framgår inte av filmen.
Även om filmen inte är avsedd som en stofångare så måste jag tyvärr säga att den ger ett oseriöst intryck.
Hade filmen däremot visat hingsten från hans bästa sida så kanske han hade fått ett hbl sto från mig det året!
Kan tillägga att jag själv har en godkänd nsv hingst och jag skulle inte vilja visa honom med det beteendet varken för stoägare eller nån annan.

Var själv intresserad av Black Diamond för flera år sedan och backade på filmen ;)

Mia

kl

Vet att ni skrivit det innan i tråden, men var inne och kollade på filmen nu och måste säga att jag tycker den var rent katastrofal som reklam av hingsten. :confused: Förstår inte riktigt den regissörens tanke bakom det hela...

Tja !!! hur mycket kan du om hingstar kan man undra,:confused: när du uttalar dig att man inte kan lita på dom o BD lika gärna skulle kunna hoppa på henne , väldigt konstigt att säga så om man inte ens känner BD, jag träffar både ägarna o BD flera gånger i veckan o han har ett supertempramente både hemma o när man e ute me honom.

Om nu hingsten har ett supertemperament, varför inte visa det istället då? Lite programridning och lite banhoppning, så hade han nog fått fler ston.

Som stoägare vill man ju inte släppa iväg sitt sto hur som helst heller, och man får verkligen dåliga vibbar av filmen, man kan inte låta bli att fundera över hur hästhållningen går till på ett sådant ställe.

*kl*

Måste bara instämma i kören. Jag kikade in på hemsidan och såg en oväntat trevlig hingst och blev riktigt intresserad.... tills jag såg filmen. Otroligt oseriöst intryck. Det hade varit bättre att inte visa något alls:crazy:. Synd, för han verkar ju trevlig.

Gillar Grethes föl (längre upp), ser ju riktigt fin ut, vore kul att se fler föl efter honom!

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 313
Senast: MML
·
Hästvård Hej! Behöver lite feedback från er med erfarenhet av detta. Torsd före midsommar hittade medryttaren vår häst med väldigt svullet...
Svar
9
· Visningar
4 426
Senast: NovaW
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 581
Senast: MiaMia
·
Avel Nu är jag ute i väldigt god tid, för ska inte betäcka om förrän 2017, men då det fölet (?) blir stoets sista förmodligen, vill jag satsa...
2
Svar
23
· Visningar
3 672
Senast: HMQ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V