Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Vi har ett sto med fin norsk kallblodsstam som en person visat intresse för att köpa. Sälja vill vi inte, men däremot vore det trevligt...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: Lattjo Lajban
·
H
Avel Fick ett föl kl 7.00 i morse. Stod upp efter 45 min, åt efter 1 tim, och gick inte och la sig förrän efter 2 (!) timmar. Det är benen...
Svar
8
· Visningar
3 009
Senast: QALM
·
Avel Min foderhäst är just betäckt. Hur länge kan jag räkna med att rida henne "som vanligt", dvs dressyrarbete varvat med skogsridning...
Svar
6
· Visningar
1 067
Senast: Görel
·
L
Avel Finns det någon dansk avelförening?? Skulle vilja veta om mitt danska halvblod har varit på 3-års test eller liknande. Vore kul och se...
Svar
1
· Visningar
1 623
Senast: KickiH
·
S
Avel Jag funderar lite på hur en hingsts humör påverkas av de två olika sätten att betäcka... Blir de mer hingstiga om de betäcker vid hand...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 384
Senast: SiZo
·
Avel Hej! Vet inte om tråden hamnat rätt men men, Det är så här att mina hästar ska ställas ut i höst och min fråga är hur manen ska vara...
Svar
9
· Visningar
1 053
Senast: roge
·
Avel Jag håller som bäst på att fundera vad jag ska ha för häst härnäst eftersom min börjar bli till åren. Vill gärna ha en unghäst nästa...
Svar
8
· Visningar
1 230
Senast: Martenix
·
A
Avel Har just förlöst mitt sto med föl ur hundsittande läge. Inser inte förrän nu när allt är över att jag nog lyckats med något omöjligt...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 372
Senast: Lahtel
·
G
Avel Hej Jag har en liten tjej, 7 år nu som gått som fölsto i 3 år (pga sin färg=ljus isabell). Det jag undrar över är hennes stam som...
Svar
11
· Visningar
2 409
Senast: GebaGirl
·
V
  • Låst
Avel Vill ha alla så kallade tips på när det börjar närma sig fölning.. har nu vakat över mitt sto ett tag och hon verkar inte vilja föla...
Svar
8
· Visningar
2 471
Senast: ameo
·
Avel Var iväg och kollade på senaste tillskottet i stallet nyss (inte min), född för någon timme sedan. På benet sitter en vårtliknande...
Svar
5
· Visningar
3 071
Senast: cili
·
Avel Skulle vara kul att se de hingstar som gått vidare från rådgivande bedömning. Har de utvecklats som ni hoppats? Kommer ni att behålla...
Svar
6
· Visningar
1 283
Senast: ann80
·
P
Avel Törs man ha en 1årig hingst ihop med ston? Hur stor är risken att han kan betäcka dem så pass att de blir dräktiga?
Svar
8
· Visningar
1 559
Senast: workahlic
·
L
Avel Hej! Mitt sto fölade runt 22 tiden i går kväll. Efter fölningen tog hon hand om fölisen helt perfekt och pysslade och donade med...
Svar
10
· Visningar
4 774
Senast: Leteng
·
P
Avel :confused: Vi har nyligen börjat med avel. Köpte av 1 uppfödare, ett dräktigt sto och en hingst. Nu när jag kollar närmare så är...
Svar
6
· Visningar
1 591
Senast: klinteberga
·
Avel Jag har två irish cobb cross åringar i hagen, och den ena killen har både rak och vågig man. Den svarta manen är rak, medan den vita...
Svar
9
· Visningar
1 035
Senast: Mitrolle
·
T
Avel Hejsan! Jag undrar om någon här inne vet varför Romanow inte är godkänd även i Sverige. Han är väldigt grann :)
Svar
9
· Visningar
1 383
Senast: dobbis
·
J
Avel Är det nån som har nått bra tips på en liten hingst till minishettis?
Svar
16
· Visningar
4 260
·
Avel Jag har ett New forest sto som jag skulle vilja betäcka.. Men är hon för gammal?? !8år i år.. Aldrig haft föl tidigare.. vad tror...
Svar
4
· Visningar
869
Senast: mumlan81
·
S
  • Låst
Avel Jag tror att stoet fölar inatt. Lite små pirrigt. Men vill ju slippa vänta mer nu.
Svar
1
· Visningar
694
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31