Förädlare - för hoppavel

Sv: Förädlare - för hoppavel

Jag har betäckt mitt Master-Stanfordsto med Last Liberty och väntar föl i slutet av juni. Det blir hennes första föl så jag har ingen aning om vad hon ger...
Men eftersom hon är av den lite mer bastanta typen så tror jag att Last Liberty kan lätta upp. Han höjdes ju till A men nu iår, och det sägs att han ger trevliga avkommor som hoppar och rör sig bra!
Ta en titt på Heliotrops hemsida...

*kl*

Jag tar tillbaka viss kritik av CsL. Han såg faktiskt rätt trevlig ut i Hbg på visningen. Han rör sig bättre och är finare i kroppen. Men frambenen antingen hänger eller är ojämna fortfarande. Men JM ka ju inte hellr lyfta på framtassarna så det kan nog kvitta vilken;).

..
Om man kollar på t ex Paardenfokken så har de en angiven procentsats, t ex:

Jaguar Mail: 81,64
Chairman La Silla: 56,67
Elmshorn: 60,93
Alligator Fontaine: 77,34
Dirco: 43,74

....

Enligt Paardenfokken har
Jeopardy 55,8%
Last Liberty 37;1% (oväntat lång!)
Haydn 76,17%
Nobel 50,01%
/U

Återkommer i tråden. Nu är priset på Empire sänkt... och faktiskt överkomligt. Vad tror ni om det?

(det står mellan honom och Tornesch nu ;))

Återkommer i tråden. Nu är priset på Empire sänkt... och faktiskt överkomligt. Vad tror ni om det?

(det står mellan honom och Tornesch nu ;))

Jag har ett underbart sto efter Empire..... Hon debuterade på tävling i helgen med 0 fel :)
Hade tänkt att betäcka henne med Tornesch ;) Men efter att ha kollat runt lite så har jag fastnat för hingsten Nintender istället.
Vad har ditt sto för stam? Empire verkar nedärva sig bra.

Hon är e Stanford - Furidant, är syster till bla Verona (Dragon).

Hon är e Stanford - Furidant, är syster till bla Verona (Dragon).

Eftersom du avlar för att sälja så får du väl gå på meriter på hingsten.
Tornesch går ju svår hoppning, Empire likaså, båda har ju mycket bra stam, tror det blir relativt lättsålt.
Den förstnämnda har ju lite äldre avkommor än den andra dock har storleken tydligen varierat kraftigt, allt från pyttesmå till jättestora. Det enligt en uppfödare jag känner.
Men hade jag haft ett sto som inte är efter Empire ;) så hade jag betäckt med honom. Han är riktigt läcker :love:

Ole dole doff ...

Jag är mycket förtjust i bägge två - om de finns i avel när mitt sto skall betäckas igen så blir det nog någon av dem.

Har pratat med hoppdomare på treårs, de ansåg att Camaro M just nu är den hingst man tydligast kan se förädlar avkommorna.

Hörde igår om en hingst som ska förädla väldigt bra: Diabeu e Clinton.
Finns på Eklundas hemsida, kostar 3 000:- + 7 000:-.

A

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 981
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 665
Senast: Freazer
·
Relationer Många diskussioner här brukar ju handla om hästlivet i relation till en partner, men hur funkar kompisrelationer för er som ”lever...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 392
Senast: emma-vsm
·
Avel Funderar lite hur jag ska tänka kring försäljning av mitt sto och tar gärna lite tips av er med erfarenhet. Hon är dräktig nu och fölet...
Svar
6
· Visningar
1 656
Senast: maria_b
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31