emma-vsm
Trådstartare
Precis det där med förståelsen för att man vill lägga tid på hästarna! Jag har analyserat mig själv lite nu och kommit fram till att när förståelsen saknas känner jag först skuld och skam och som att jag är en dålig person och vän. Men sen blir jag faktiskt lite besviken och ledsen över bristen på förståelse för mitt liv.Såhär tänker jag med. Det handlar inte om hur viktig vännen i sig är utan mer om vad respektive tycker är viktigt i relationen. En som vill känna sig viktig i en relation genom att ses flera gånger i veckan funkar ju inte alls med en som inte har stort behov av att ses alls.
För mig grundar sig en nära relation i förståelse, jag är alldeles för otrygg för att öht ha en relation utan det. En som inte förstår att jag VILL lägga all tid på min häst kommer alltså aldrig ens så nära att den kommer med önskemål om min tid så därför har jag faktiskt aldrig upplevt det. Men jag är ju också otroligt kravkänslig så backar ju också ifrån antydningar av den typen av människor dessutom.
Grundar sig besvikelsen hos din kompis i osäkerhet om ifall er relation ändrats/vart den är på väg eller i att kompisen har svårt för flexibiliteten du hade behövt just nu? Det kanske kan ge dig lite idéer att enklare närma dig att prata om det utan att få skuldkänslor?
Jag vet inte vad besvikelsen grundar sig i. Om det är rädsla för vart relationen är på väg eller bristen på flexibilitet. Vi måste helt enkelt prata om det.