Då kan ju det isåfall kvittas mot allt gratisarbete du gjort och utläggen du gjort…Att jag ska tvingas betala till honom. Det tänker han.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då kan ju det isåfall kvittas mot allt gratisarbete du gjort och utläggen du gjort…Att jag ska tvingas betala till honom. Det tänker han.
Du är ingen idiot! Du är en vanlig vettig människa som förväntat dig att få igen som du ger - vilket är den universella normen och något vi människor har med oss i vårt DNAJust nu vägrar jag betala så jag betalar mina räntor, el och min del till mat. Dvs middag. All annan mat handlar jag själv.
Sen betalar jag mitt hö och strö.
Boendet är privat och stallet är i verksamheten. Jag vill egentligen lyfta ur min lösdrift och hage ur företaget men det blir jäkligt jobbigt hur man ska lösa det. Det bästa vore att komma överens med skatteverket huruvida det går men det är enklare att bara betala kallhyra då.
Han har hotat mig med att tala om för skatteverket att jag inte betalar något för mina hästar och jag har hotat att anmäla att han har slavar isåfall (dvs jag). Plus att jag inte får betalt för mina utlägg som han dragit av.
Vi är inte gifta och jag är inte med i hans enskilda firma. Han har F- Skatt och är momsregistrerad.
Nej jag får ingen del av någon vinst.
Jag läser ju detta och tänker ju själv vilken idiot jag är. Men eftersom upplägget var helt annorlunda från början men bara blivit värre och värre så har jag glidit in i detta bara.
Jo då, lite flis in blir det allt.Vallodling gör skillnad.
Det är ett bra sätt att sälja sitt foder på.
Men EU-bidrag räcker inte till mer än staketen, om ens det.
Och då måste det vara mer än 4 ha åker eller äng.
(Jag har 4,67 ha.)
Det är skillnad det.Jo då, lite flis in blir det allt.
Jag har 23 hektar jordbruksmark f.n.
Hur många stall har det systemet? Inga av de 10 talet stall jag stått i har haft det iaf, och det verkar onödigt arbetsintensivt, allrahelst i TS nuvarande sits.Nja... jag är van vid att det fodras morgon, lunch, intag, kraftfoder och kväll. Det blir fem fodringar.
Samtliga stall jag känner till häromkring har så i alla fall och det är ganska många. Jag tackar i alla fall inte nej till många fodringstillfällen - bra för hästarna ju.Hur många stall har det systemet? Inga av de 10 talet stall jag stått i har haft det iaf, och det verkar onödigt arbetsintensivt, allrahelst i TS nuvarande sits.
Morgon / lunch / intag / kväll har det varit i ett av stallen, i övriga tillämpade morgon / intag / kväll. Om de går ute sent kan man ju ge intags- eller lunchmat i hagen. Kraftfoder morgon och kväll - för övrigt är det bara bra att fodra med hö i före man ger kraftfoder, så det finns ingen anledning att det ska vara en separat fodring vid ett annat tillfälle.
Samtliga stall jag känner till häromkring har så i alla fall och det är ganska många. Jag tackar i alla fall inte nej till många fodringstillfällen - bra för hästarna ju.
Den där ensamma kraftfodergivan är nog mest menlig. Kraftfoder bör ju ätas när magen är förbered genom grovfoder. Så jag har aldrig förstått varför folk gör på det viset.Samtliga stall jag känner till häromkring har så i alla fall och det är ganska många. Jag tackar i alla fall inte nej till många fodringstillfällen - bra för hästarna ju.
Den kommer inte så långt efter intagsgivan, så tomma i magen är de inte när de får den. Många får betfor eller annat vid intaget tillsammans med sitt hö så blir mycket att ge samtidigt om de skulle få även kraftfodret då. Men vi släpper det, tycker jag. Nu ska det ju handla om hur det bör/skulle kunna vara i TS stall.Den där ensamma kraftfodergivan är nog mest menlig. Kraftfoder bör ju ätas när magen är förbered genom grovfoder. Så jag har aldrig förstått varför folk gör på det viset.
Mycket möjligt. Jag svarade på kommentaren om att det är så väldigt ovanligt med fem fodringar, vilket det inte är enligt min uppfattning.Fast I det här fallet när alla fodringar ska ges av en person som jobbar natt och behöver få sova på dagen så är det galet!
Det handlar också om att ha ingång salivproduktionen för att förebygga foderstrupsförstoppning, inte bara om att de har kvar mat i magen. Så en ensam kraftfodergiva av större modell, allrahelst om det ges torrt, skulle inte jag vilja tillämpa. Men vill man ägna stora delar av dygnets timmar till att mata hästar på suboptimalt sätt så får man förstås det.Den kommer inte så långt efter intagsgivan, så tomma i magen är de inte när de får den. Många får betfor eller annat vid intaget tillsammans med sitt hö så blir mycket att ge samtidigt om de skulle få även kraftfodret då. Men vi släpper det, tycker jag. Nu ska det ju handla om hur det bör/skulle kunna vara i TS stall.
Det ligger hö inne när dom kommer in så egentligen kan man räkna bort den fodringen då det egentligen bara handlar om intag och oftast är dom flesta här vid den tiden. Alla går på gräs året runt så dom har väl alltid nått att pilla i.