Ni måste strukturera upp ekonomin i företagandet. Det låter som kaos att du betalar utgifter som företaget ska ha som utgifter mot de intäkter som kommer in. Om de redovisas i företaget (vilket många gör för att exempelvis kunna redovisa moms) så har ju du gjort privata insättningar för alla de pengarna som nu ligger på balansräkningen som en skuld.
Men om (?) hästföretagandet inte genererar tillräckliga intäkter för att klara utgifter, investeringar och finansiera dina arbetsinsatser så är det väl dags att avveckla? Att stressa ihjäl sig för att ta hand om andras hästar och subventionera deras hästar är inte hållbart för någon. Har ni räknat på företagandet och satt en affärsplan eller liknande som ni kan exekvera på och följa upp mot?
(”Han” ska inte betala för staketet, det ska företaget göra.)
Ja det är kaos. Helt rätt. Men jag hade ingen aning om att han gråter när han skiter när vi flyttade in här och precis allt skulle vara en strid.
Det är inte nödvändigt med något tydligen.
Från början så skulle vi dela upp arbetet men det är bara dumpat på mig. Han kan gapa om att saker inte blir färdigt fort nog men vill inte hjälpa till.
Jag skulle få tillbaka pengar för det jag köpt men det har uteblivit. Det är sådan strid att jag orkar inte ens ha en diskussion utan det är enklare att jag betalar det som går sönder själv. Nu är det inga stora grejer längre och han får inga kvitton från mig längre
Jodå det är uppstrukturerat med revisor och allt men jag får ingen inblick. Pengarna som kommer in används bara till saker som han anser vara nödvändiga. Han är manisk med att allt måste gå med vinst. Pengar ska samlas på hög.