Ännu en kvinna

Du är ingen idiot! Du har ju reagerat på att det har smugits in förändringar...

Bra att du bara betalar din den för resterande ekonomi

Varför hota om att du inte betalar för dina hästar du betalar ju 5000kr för hästarna + skötsel av inackorderingarna.

Du äger 25% av gården som han driver företag på - du slavar åt företaget vad får du för det?

Jag skulle nog säga att det finns små chanser att få förändring - går han inte med på detta eller det glider tillbaka i samma spår är det nog du som behöver göra en förändring.
Vill du inte lämna går det kanske att bara flytta dina hästar så du slipper skötsel av andras.

Boendet är privat och stallet är i verksamheten. Jag vill egentligen lyfta ur min lösdrift och hage ur företaget men det blir jäkligt jobbigt hur man ska lösa det. Det bästa vore att komma överens med skatteverket huruvida det går men det är enklare att bara betala kallhyra då.
Det går inte.
Antingen så är det en förmån som skall beskattas eller så är det en hyra som skall betalas.

Jo jag är nästan säker på att han en tvättäkta narcissist utan att för den saken skull ställa en diagnos på en annan människa då jag inte är läkare/psykiatriker.
Är inte det bäst att bara lämna då? Det finns väll ingen anledning att reda i det där? Prata med din vän som är advokat få ordning på bodelningen och lämna den där relationen och företaget åt sitt öde.
Formaliteterna kring företaget och gården spelar ju ingen som helst roll när relationen ändå inte fungerar. Om man väl sätter ingång kvarnhjulen och berättar för folk att man behöver seperarera och få ny stallplats och bostad så brukar möjligheterna öppna sig.

Är inte det bäst att bara lämna då? Det finns väll ingen anledning att reda i det där? Prata med din vän som är advokat få ordning på bodelningen och lämna den där relationen och företaget åt sitt öde.
Formaliteterna kring företaget och gården spelar ju ingen som helst roll när relationen ändå inte fungerar. Om man väl sätter ingång kvarnhjulen och berättar för folk att man behöver seperarera och få ny stallplats och bostad så brukar möjligheterna öppna sig.

Ja du har rätt såklart.

Då så.
Be honom köpa ut dig från gården. Flytta till eget boende och betala vanlig stallhyra

Du behöver prata med bank, skatteverket och en jurist
Innan hon gör det kanske hon ska ta ut en mäklare som får värdera gården? Så att hon har något att sätta emot när mannen ger ett mycket lägre marknadspris, och så att hon vet ungefär hur mycket pengar mannen ska betala för hennes 25%.

Är du verkligen säker på att det går med vinst?
Jag har aldrig fått boxplatser att löna sig någonsin.
Enda vinsten med djurhållningen är att gården inte växer igen.
EU-bidrag för beten och åkrar med vallodling kan ju ge en del inkomster, förutom det man får betalt av inackorderingarna?!

Men oj vad okänsligt. Att döma av tidigare inlägg är han oerhört omedgörlig och brukar psykiskt våld. Hur lätt är det att gå och kräva något av någon som vägrar bete sig som en medmänniska och enbart bryr sig om sig själv?
Jag tycker nog att hon, TS, verkar stark nog att sätta ner foten av de inlägg som jag har läst.

EU-bidrag för beten och åkrar med vallodling kan ju ge en del inkomster, förutom det man får betalt av inackorderingarna?!
Vallodling gör skillnad.
Det är ett bra sätt att sälja sitt foder på.
Men EU-bidrag räcker inte till mer än staketen, om ens det.
Och då måste det vara mer än 4 ha åker eller äng.
(Jag har 4,67 ha.)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 001
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 020
Senast: Whoever
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 817
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 192
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar