Förädlare - för hoppavel

Sv: Förädlare - för hoppavel

En hingst som kanske skulle vara tänkbar: Ziezo efter Guidam. Lite intetsägande hingst, men vad jag kommer ihåg en ganska ädel typ och verkar så härligt samarbetsvillig och okomplicerad, med en väldigt fin galopp. Han gjorde också mycket bra ifrån sig på Avelschampionatet i höstas.

Han kostade 4800:- vid 45 dagar. Det var ju bra att det inte står nåt, då håller de kanske på och uppdaterar :).

Jag tänker lite på Saint Amour, Niveau , Empire, Szkopul, Careme (som sagt), Majim G.tja de e dem jag kan komma på:)

Tråkigt med samma hingst ;).

Szkopul och Majim går bort för att de inte finns på semin.

Empire hade jag faktiskt bestämt till henne, men priset... nej där backar jag!

Ska kolla vidare på de andra två! En bekant till mig har ett par e Saint Amour vill jag minnas, ska åka och titta på dem kanske. Men har för mig att det var nåt med han... han gick bara på fryst kanske?

Tråkigt med samma hingst ;).

Szkopul och Majim går bort för att de inte finns på semin.

Empire hade jag faktiskt bestämt till henne, men priset... nej där backar jag!

Ska kolla vidare på de andra två! En bekant till mig har ett par e Saint Amour vill jag minnas, ska åka och titta på dem kanske. Men har för mig att det var nåt med han... han gick bara på fryst kanske?

Han gick på både på FAI o AI men bara på AI om han var hemma o inte på tävling. Har sj en avkomma efter honom som är en lätt modell och till temperamentet mkt trevlig individ. Han har dock låga poäng på sina ben. Min unge har doch bra benställning.

KL Funderar åxå på betäckning iår. Har ett sto e Nebraska-Furidant. Liten o hyffsat lätt men äldre modell dock. Har en 06a undan henne efter Cornetto. Han är högrest o spänstig. Blir dock gigantiskt stor. Önskar en lite mindre avkomma denna gång. Max 170. Gärna som passar till fälttävlan.
Hingstförslag. Måste vara nån med god fertilitet. Kan tänka mej att naturbetäcka.

KL Funderar åxå på betäckning iår. Har ett sto e Nebraska-Furidant. Liten o hyffsat lätt men äldre modell dock. Har en 06a undan henne efter Cornetto. Han är högrest o spänstig. Blir dock gigantiskt stor. Önskar en lite mindre avkomma denna gång. Max 170. Gärna som passar till fälttävlan.
Hingstförslag. Måste vara nån med god fertilitet. Kan tänka mej att naturbetäcka.

Majim G , New Balance? Vet dock inte hur deras fertilitet är...

Vad har vi eg för hingstar som ses som förädlare idag? Jag har hakat upp mig på årets hingstval idag, även om det är lite tidigt ;).

Behöver ngt av lättare modell till mitt Stanford-sto. Dräktig med Carême i år.

Ska såklart avvakta bruksprov också (och hon fölar inte förrän i juni), men vill gärna bolla lite. Hittar ju inget som passar känns det som!

Du kan ju förädla med Elcatero, han är godkänd inom halvblodsavlen.
Har en avkomma efter honom, riktigt snygg är hon faktiskt.
Han är ju ett arabiskt fullblod men har fått väldigt fina omdömmen av domare.
Du kan ju kolla in honom.
Han är ju bara 155 men mitt sto är snart 160 och växer minst tre cm till men mamman var 165.
:) Lycka till

Då jag avlar för att sälja är han tyvärr inte intressant. Det är tillräckligt svårsålt med fullblodspappa ;) (xx). Men tack för tipset!

Då jag avlar för att sälja är han tyvärr inte intressant. Det är tillräckligt svårsålt med fullblodspappa ;) (xx). Men tack för tipset!

Ok..
En del som betäckt med honom som har fått fram fina hästar faktiskt, men visst jag förstår deet är svårsålt nu , dåliga tider:bump:
Mitt sto fick åttor i nästan allt , så bra gång fick hon:)

El Catero betäcker heller inga större ston och jag antar att större ston menas de som är större än han själv så athenas sto är nog inte välkommet ändå.
och jag förstår athenas åksikt, instämmer!

Nån som hört nåt konkret om French Buffet xx? Det ryktades om att han skulle komma tillbaka men jag har inte hört nåt mer än just rykten.

Det har inte så mycket med dåliga tider att göra, utan med erfarenhet...

Jag ska spana in Baghera (Cardento - Quito de Baussy) på bruksprovet, han har 60% xx och borde vara tämligen ädel? Stoets Cardento-avkomma är riktigt bra!

El Catero betäcker heller inga större ston och jag antar att större ston menas de som är större än han själv så athenas sto är nog inte välkommet ändå.
och jag förstår athenas åksikt, instämmer!

Nån som hört nåt konkret om French Buffet xx? Det ryktades om att han skulle komma tillbaka men jag har inte hört nåt mer än just rykten.

Det vet jag faktiskt inget om men jag blev nöjd i alla fall, det var mera så jag menade.
Det finns många smäckra hingstar så varför fråga?

Det har inte så mycket med dåliga tider att göra, utan med erfarenhet...

Jag ska spana in Baghera (Cardento - Quito de Baussy) på bruksprovet, han har 60% xx och borde vara tämligen ädel? Stoets Cardento-avkomma är riktigt bra!

Erfarenhet har många, men man kan väl ta emot ett tips, utan o klandra ner på folk.

Jag tänker lite på Saint Amour, Niveau , Empire, Szkopul, Careme (som sagt), Majim G.tja de e dem jag kan komma på:)

förädlar niveau?

Såg han förra året och gilalde honom, men ansåg då, och nu att han är "grov" . Men har han lämnat ädlare? eller är dte jag som har fel på ögonen?

Har själv ett hbl-sto som är lite åt det grövre hållet... men jag letar hingst åt..

Det var inte min avsikt att klandra någon. Jag har själv haft både anglos och rena fullblod (det har jag för övrigt även nu), och jag klankar verkligen inte ned på någon häst! Men med ett avelsmål som syftar till att få fram riktigt bra hopphästar, som dessutom är säljbara, så är helt enkelt inte Elcatero alls vad jag letar efter.

Det var inte min avsikt att klandra någon. Jag har själv haft både anglos och rena fullblod (det har jag för övrigt även nu), och jag klankar verkligen inte ned på någon häst! Men med ett avelsmål som syftar till att få fram riktigt bra hopphästar, som dessutom är säljbara, så är helt enkelt inte Elcatero alls vad jag letar efter.

Nej jag är själv ute efter ett halvblodssto nu med bra hoppstam och har alltid hållt på med hoppning, så jag förstår..

En hingst som kanske skulle vara tänkbar: Ziezo efter Guidam. Lite intetsägande hingst, men vad jag kommer ihåg en ganska ädel typ och verkar så härligt samarbetsvillig och okomplicerad, med en väldigt fin galopp. Han gjorde också mycket bra ifrån sig på Avelschampionatet i höstas.

Han ska väl bara vara kvar detta år vad jag förstod, och är dessutom den ende Guidam-sonen i Sverige. Har man ett sto som passar tror jag man ska passa på.

Vad fint ditt Tornesch-föl ser ut att vara! Vad är det mer än Tornesch?

Vi har också en nybliven åring e. Tornesch, men den kan man inte med bästa vilja i världen klassa som snygg.... :grin: Men hennes mamma var inte så fin som ung heller, så det kan nog rätta till sig får vi hoppas på. ;)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 981
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 665
Senast: Freazer
·
Relationer Många diskussioner här brukar ju handla om hästlivet i relation till en partner, men hur funkar kompisrelationer för er som ”lever...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 392
Senast: emma-vsm
·
Avel Funderar lite hur jag ska tänka kring försäljning av mitt sto och tar gärna lite tips av er med erfarenhet. Hon är dräktig nu och fölet...
Svar
6
· Visningar
1 656
Senast: maria_b
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31