Fribetäckning eller betäcka vid hand - hingstens humör?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Svanhild
  • Startdatum Startdatum
Sv: Fribetäckning eller betäcka vid hand - hingstens humör?

Då får du ursäkta mig, läste inte alla svar. :o

KL
Det här med hjälm eller inte, skulle det vara ett mått på hur snälla och väluppfostrade hästarna/hingstarna är.

Jag tycker det är ett mått på hur korkade människorna är.

När många hästar trängs ihop på ett område, oavsett kön, ökar risken markant för att en eller annan människa råkar ut för olyckor med sina eller andras hästar.

Vad göra?
Träna hästarna för ändamålet och bära hjälm och sluta vara macho/kvincho:)

nu pratar inte jag hingst utan bara häst...

om jag behöver ha hjälm när jag hanterar mina hästar så anser jag att jag har misslyckats grovt i min hantering/uppfostring av hästarna, oavsett vad som händer runt om kring så tycker jag inte man ska behöva det, sen kan man ha det av säkerhetsskäl ifall att, men jag använder aldrig hjälm i min hantering av hästarna.

däremot använder jag hjälm både när jag rider och kör.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 015
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 983
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 862
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka