Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag tänker betäcka mitt sto. Har ju frågat en del här på Buke då jag aldrig fött upp någon häst. Har unghästvana, ridvana och "allt...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
7 880
Senast: Ramona
·
M
Avel Jag hänger inte alls med i raser, avel osv. Eller så är jag bara världens korkaste person ;), men jag undrar vad som menas med SWB? Jag...
Svar
1
· Visningar
833
Senast: QuickStar
·
Avel Jag önskar vända mej till en seminstation med goda resultat. Kan man hitta statistiken någonstans? Varför gör inte stationerna reklam...
Svar
1
· Visningar
732
Senast: QuickStar
·
A
Avel Jag har sökt å sökt å sökt efter information om Landgraf men jag hittar verkligen INGENTING! (kan bero på min inkompetens vad gäller...
Svar
7
· Visningar
1 085
Senast: Malin_89
·
T
Avel Har funderingar på att avla på mitt ponnysto. Hon är korsning welsh/arab. En superduktig och trevlig ponny men kan vara både tuff och...
2
Svar
21
· Visningar
3 171
Senast: Boop
·
Avel Är det någon som vet något om Hoppenhof´s Benjy? På ägarens sida står det att han är född 2005 e.Orchard Boginov, men inget om...
2
Svar
23
· Visningar
4 062
Senast: peråke
·
M
Avel Någon som vet vad det kostar att skicka semin med tåg? Skåne till Västerås?
Svar
6
· Visningar
1 145
Senast: morning_star
·
  • Låst
Avel ... men.... Jag vill att så många som möjligt kan se denna tråden och hjälpa mig!!! jag har ett sto hemma- hade föl förra året och...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: ameo
·
O
Avel Vart ligger genomsnitts höjden på halvblodsfölen de är ca1 månad? Och likadant i 1 år ålder?
Svar
1
· Visningar
815
Senast: ragge
·
Avel Har i bakhuvudet att jag sett i någon tråd att någon använt vanlig människo bröstpump för att mjölka stoet, men hittar det naturligtvis...
2
Svar
23
· Visningar
3 443
Senast: Lintrollet
·
  • Låst
Avel min lilla karisma ska komma hem från sin fodervärd på måndag, hon har fått lite ont i sina ben och ska ta en lååång vila från träning...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 917
Senast: ameo
·
Avel Donetta har fått en stor knöl mitt nere på magen (undersidan ca 30-40 cm framför juvret) ett par dagar efter fölningen. Den ömmar inte...
Svar
6
· Visningar
1 351
Senast: älgen
·
G
Avel Jag undrar hur man söker avkommor efter ett speciellt sto. Jag har sökt på Goggle på hennes namn och försökt hitta något men hittar...
Svar
3
· Visningar
1 013
Senast: Pazuzu
·
A
Avel Har ett föl som är ca ett dygn gammalt och bara diar på ena sidan, vad ska man göra? Stoets juver är ju jättespänt på den andra sidan...
Svar
4
· Visningar
1 547
Senast: asiaC
·
D
Avel Jag har ett halvblodssto som ska föla vilken dag som helst nu. Hennes mage är enorm! Detta är andra året hon är dräktig. Hon har fått ha...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: asiaC
·
L
Avel Hm känns som en onödig tråd men hittar inget svar. Hur är det med hästar och navelsträngen efter fölningen? Aldrig pratat med ngn om...
2
Svar
28
· Visningar
5 895
Senast: Hypnôse
·
Avel Fölningen precis avslutad (efter rejäl dragkamp) och där är ingen efterbörd som hänger ut på stoet fölis vita hinna låg han på för...
Svar
7
· Visningar
2 318
Senast: kicket
·
S
Avel Har ett oldenburgersto, och när jag kollade hennes pass tillhör morfadern förbundet SAhna. Vad tusan står det för? Inte holstein, inte...
Svar
6
· Visningar
1 282
Senast: KickiH
·
Avel Hej! Jag undrar vad ni tror om en sån här korsning bra, dålig? tacksam för svar
Svar
19
· Visningar
2 968
Senast: kea
·
Avel ja hur gör man om man vill få sitt sto seminerat? Bor i jönköpingstrakten, så ni som kan detta får gärna förklara för mej hur man går...
2
Svar
24
· Visningar
2 263

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat