Bröstpump ??

Sv: Bröstpump ??

Det funkar bra även med en vanlig nappflaska för bebisar, jag köpte dock en för lamm också när jag sprang på en sådan av en slump, nappen är ju betydligt längre på dem så antar att det är lättare för fölet att suga på dem.

Även jag har för lamm. Fungerar bra. Nappen som sagt lång, och mjukare än till barn. Rymmer 450 ml, och stor öppning, lätt att diska.

Har ännu ingen pump, utan mjölkar direkt i flasken. Det går bra då öppningen är såpass stor.

Men efter att ha läst allt positivt med pump, blir det till att åka till apoteket!

Köpte min nappflaska på Grann***den

Måste bara putta upp tråden nu när jag har haft erfarenhet av att använda apotekets pump som jag köpte, och jag rekommenderar verkligen att alla som skall ha föl lägger en fjuttig hundralapp på att köpa en sådan. Det bästa hjälpmedel jag någonsin haft, är djupt förälskad i min pump och kommer att vårda den ömt :love:;)

Så otroligt lätt att använda trots att förstagångsstoet var sprängfyllt och ömt i juvret så accepterade hon pumpen direkt och tyckte det var jätteskönt när man släppte på trycket med pumpen så nästa gång man kom in med pumpen så lyfte hon undan bakbenet för att man skulle komma åt, jag varr mkt glad att jag hade den då min lilla hingstkille som föddes hade mkt svårt att fatta hur man skulle vända huvudet för att komma åt och ta tuttisen. Nu kunde man jobba i lugn och ro och även ta pauser då och då utan att oroa sig för att han inte skulle hinna få i sig råmjölken.
Jag inledde med att pumpa ut en dl från var tutte för att släppa på trycket s fick han dessa två dl på sängkanten, och det var en liten glupsk varelse jag fått så han var långt ifrån nöjd med så lite, men då hade han fått lite extra kraft att försöka komma upp dock hade han lite problem med den biten då han förärvats med väldigt långa ben och dessutom var ordentligt vek bak så var det inte så lätt med balansen trots lite hjälp med stöd. Mamma var en ängel och hjäpte till hela tiden men trots det hade han jättesvårt att få till det men nu kunde man lugnt jobba en stund sedan pumpa ur en ny skvätt med mjölk att ge honom och lugnt låta honom vila sig emellan och ändå veta att han fick i sig den viktiga råmjölken. Först efter 6 timmar åt han ordentligt på tutten för första gången men då kunde man ändå vara lugn för att han sammanlagt redan fått 8 dl av den viktiga råmjölken via flaska.

Så som sagt ett gott råd till alla köp en bröstpump ni kommer att älska den.

Tack för det rådet. Det ska jag verkligen göra. Innan det är dax för nästa fölning, om några år.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka