Sv: Hoppenhof´s Benjy - Ridponnyhingst
Jag har samma erfarenhet som du, har haft både Power Boy och Bogi avkommor till försäljning. Power Boyarna hatr som du säger tuffat på, gjort vad dom ska, haft ett toppentemprament lämpliga för barn, och hela tiden utvecklats till det bättre trots sin gammaldags typ. Bogi avkommorna har varit himla snygga att se på, men däremot har tempramentet varit lite si sådär, och mina ungars åsikt har varit att dom behöver så himla mkt ridning, dom tuffar inte på som Power Boyarna. Så min åsikt är nog: hellre en omodern ponny med bra ridbarhet, än en supersnygg ponny som ryttarna inte orkar med. Skulle vara kul att höra andras erfarenheter av avkommor av hingstarna som vi snackat om här. /MaddeJag anser att en negativ åsikt är lika mycket värd att nämna som en positiv. Varför ska man bara få rosa en hingst o inte kritisera?
Av dem Bo-Gi avkommor jag sett så tycker jag han typat dem väl.
Däremot är jag inte imponerad av deras ridbarhet...
Däremot har jag blivit imponerad av ridbarheten på de Gerswin avkommor jag sett.
Även Power Boy verkar lämna hög ridbarhet där avkommorna bara tuffar på. Även han typar dem mycket även om de är av en omodern typ.