Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kolla på SKK:s avelsdata
Jag tror att de uppfödare som kollar på ringens hemsida även är de som går in på avelsdata. Det är de som inte bryr sig som man ska försöka upplysa men hur sjutton gör man det?
Brevet från Wallin Håkansson kommer att publiceras på hemsidan.
Ex. så finns det PRA tester för golden nu som startar på måndag, där en viss typ av PRA som finns i rasen kan hittas hos individer och dessa kan då tas ur avel eller korsas med en icke anlagsbärare beroende på avelsstrategierna i den klubben..
Sv: Konferens i hundens tecken *långt*
Fast Dvärgschnauzerns 4 olika färger registreras som 4 olika raser, skulle man lägga ihop antalet registreringar för alla färgerna skulle de hamna på 5:e plats (tror det var det) på populäraste hundrasernas lista.
Däremot när man räknar statistik lägger man ihop färgerna till en enda ras. De som är mest drabbade av PRA är svart och svart/silver. P/S har bara 3 fall tror jag.
Ang linjeavel så ligger rasens inavelsgrad just nu på 1,4%, inte speciellt högt. År 2002 låg den på 3 % så det går nedåt.
Ja det är fortfarande så, och inget som någonsin varit upp för diskussion att ändra under de dryga 15 år jag varit aktiv i rasklubben.Varför i hela världen registreras färgerna som olika raser?
Det är ett gammalt inlägg, är det fortfarande så? Varför isf??
Stamböckerna är öppna och parningar mellan färgerna är helt ok.Varför i hela världen registreras färgerna som olika raser?
Det är ett gammalt inlägg, är det fortfarande så? Varför isf??