Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Avel Hej alla!! Jag har betäckt med Damino och är jättenyfiken på om det börjar kika fram några föl efter honom!!! :)
Svar
3
· Visningar
1 581
Senast: Mollie 61
·
S
Avel Jag funderar på vad det blir med avkommor till hingstar som av en eller annan anledning blivit till innan hingsten blivit godkänd för...
Svar
9
· Visningar
1 333
Senast: Görel
·
F
Avel Jag sitter fast. Väldigt fast. Om ca tre veckor ska jag betäcka mitt sto och jag hoppar runt som en galen kanin mellan hingstar. Så nu...
2
Svar
24
· Visningar
2 284
·
S
Avel :confused:Häj!! Är det någon som kan ge ett råd om vad det skulle kunna vara för modell på stoet till Black Coffee och Warsteiner.Har...
Svar
17
· Visningar
1 233
Senast: Masse
·
  • Låst
Avel Nu är det snart vår och jag har en dam hemma som jag har fundering att korsa men en annan ras. Friesern ligger nära till hands. :) Någon...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
18 290
Senast: ameo
·
B
Avel Tänkte kolla om det finns någon mer som har en avkomma efter Worldly e. Weltmeyer. Har precis köpt ett 4-årigt sto efter honom. Vore...
Svar
9
· Visningar
1 220
Senast: Wajou
·
P
Avel Mitt sto ska transporteras till annan stad innan hon ska föla, vad gäller här? får man köra henne 4veckor innan beräknad fölning?
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Sonic76
·
Avel Börjar mitt nya jobb om en månad och meningen är att jag ska ta med mig mitt sto och få henne inseminerad ganska direkt när jag kommer...
Svar
3
· Visningar
773
Senast: Baddy96
·
S
Avel Ska seminera med Hip Hop,har redan en köpare som är villig att skriva kontrakt på att de köper fölet. Vi ska diskutera pris....men...
Svar
16
· Visningar
2 100
Senast: giffan
·
M
Avel Hej! Mitt sto betäcktes med Haydn i våras.. På dag 20 så gjordes ett ultraljud, där det konstaterades att hon var dräktig.. Med ETT...
2
Svar
37
· Visningar
7 468
Senast: CK
·
Avel Jag hittade nu en liten fästing på 5 dagar gamla Mini. Vad kan jag göra för att skydda? Räcker det med Switch på mamman? Andra...
Svar
8
· Visningar
1 196
Senast: simpan
·
E
Avel Haft häst i över 15 år men aldrig tidigare funderat över föl. Har ett sto e Bellini-Chapman (hade Ni behövt mer stam?) som har mycket...
Svar
11
· Visningar
2 409
Senast: pastejja
·
Avel Vilka halvblodshingstar, både inom landet, importsemin (även sådana som finns möjlighet att lösa licens för) finns det som har relativt...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: KickiH
·
M
Avel Hur gör ni, sätter ni på Switch pour on på sto som är på väg till hingst? Har t o m sett hingsthållare som uppmanar stoägare att göra...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Theresa
·
Avel Mitt sto har nu gått 2 veckor över tiden och nu börjar jag oroa mig. Hennes juver är stort men inte helt "färdigt", men det kommer...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Theresa
·
C
Avel Är det vanligt att flö får diarre? Har ett föl som föddes i fm men som fått diarre. För övrigt att hon pigg och äter som hon ska. Vad...
Svar
15
· Visningar
4 437
Senast: QALM
·
Avel Vi är nog en hel del som har ett sto av lite äldre modell, jag tycker min är tjusig som hon är, men samtidigt kan jag inte låta bli att...
Svar
10
· Visningar
1 295
Senast: Masse
·
Avel En fråga jag började fundera på härom dagen! Jag tänkte ju betäcka min häst nästa år, så var planen. Pålle går i år kanon och tävling är...
Svar
11
· Visningar
3 385
Senast: kopparberg
·
Avel Har ett halvblod sto med gråa papper. Men enligt passet ska hon ha vita!?! då hon har hela faderns stam och morfar och bakåt. Saknas gör...
Svar
12
· Visningar
1 141
·
F
Avel Måste bara få gnälla lite på min märr! Ser gärna att ni har åsikter eller kommentarer då jag börjar bli måttligt irritered på hennen nu...
Svar
10
· Visningar
2 123
Senast: fladdermusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka