Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har ni något tips på en cool, liten ädel, hopphingst som kan passa mitt på sto1.72 lite älgig och stark (har lite svårt att sätta under...
Svar
8
· Visningar
994
Senast: fejko
·
L
Avel Brukar man betäcka halvblod med ponnyer? Och i så fall vad vill man få ut av avkomman? Jag vet nämligen ett halvblod som fått föl med en...
Svar
10
· Visningar
1 101
Senast: Rodde
·
T
Avel Hej! Mitt sto gick sönder väldigt för två år sedan efter fölningen. Hon låg ner i flera dagarefter första fölningen och rullade...
Svar
3
· Visningar
1 120
Senast: gylle
·
M
Avel Hej! Åker ev ner till hingst, om någon vecka, som står på naturlig betäckning. Satt o funderade på hur jag gjorde förra gången och...
Svar
5
· Visningar
1 194
Senast: Masse
·
Avel Hej! Tänkte höra vad ni här på bukefalos har för erfarenheter av avkommor fron Elfenspuk.. Jag har hört att hans avkommor kan vara... 2
Svar
20
· Visningar
2 863
Senast: pastejja
·
Avel Såg på en tävling ett märkligt namn på en Lipizzanerhäst som jag funderar över. Nu minns jag såklart inte det exakta namnet, men det var...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: pinky
·
T
Avel Hej alla!! Jag har betäckt med Damino och är jättenyfiken på om det börjar kika fram några föl efter honom!!! :)
Svar
3
· Visningar
1 582
Senast: Mollie 61
·
S
Avel Jag funderar på vad det blir med avkommor till hingstar som av en eller annan anledning blivit till innan hingsten blivit godkänd för...
Svar
9
· Visningar
1 339
Senast: Görel
·
F
Avel Jag sitter fast. Väldigt fast. Om ca tre veckor ska jag betäcka mitt sto och jag hoppar runt som en galen kanin mellan hingstar. Så nu... 2
Svar
24
· Visningar
2 284
Senast: Görel
·
S
Avel :confused:Häj!! Är det någon som kan ge ett råd om vad det skulle kunna vara för modell på stoet till Black Coffee och Warsteiner.Har...
Svar
17
· Visningar
1 233
Senast: Masse
·
  • Låst
Avel Nu är det snart vår och jag har en dam hemma som jag har fundering att korsa men en annan ras. Friesern ligger nära till hands. :) Någon... 9 10 11
Svar
203
· Visningar
18 310
Senast: ameo
·
B
Avel Tänkte kolla om det finns någon mer som har en avkomma efter Worldly e. Weltmeyer. Har precis köpt ett 4-årigt sto efter honom. Vore...
Svar
9
· Visningar
1 226
Senast: Wajou
·
P
Avel Mitt sto ska transporteras till annan stad innan hon ska föla, vad gäller här? får man köra henne 4veckor innan beräknad fölning?
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Sonic76
·
Avel Börjar mitt nya jobb om en månad och meningen är att jag ska ta med mig mitt sto och få henne inseminerad ganska direkt när jag kommer...
Svar
3
· Visningar
774
Senast: Baddy96
·
S
Avel Ska seminera med Hip Hop,har redan en köpare som är villig att skriva kontrakt på att de köper fölet. Vi ska diskutera pris....men...
Svar
16
· Visningar
2 104
Senast: giffan
·
M
Avel Hej! Mitt sto betäcktes med Haydn i våras.. På dag 20 så gjordes ett ultraljud, där det konstaterades att hon var dräktig.. Med ETT... 2
Svar
37
· Visningar
7 475
Senast: CK
·
Avel Jag hittade nu en liten fästing på 5 dagar gamla Mini. Vad kan jag göra för att skydda? Räcker det med Switch på mamman? Andra...
Svar
8
· Visningar
1 196
Senast: simpan
·
E
Avel Haft häst i över 15 år men aldrig tidigare funderat över föl. Har ett sto e Bellini-Chapman (hade Ni behövt mer stam?) som har mycket...
Svar
11
· Visningar
2 410
Senast: pastejja
·
Avel Vilka halvblodshingstar, både inom landet, importsemin (även sådana som finns möjlighet att lösa licens för) finns det som har relativt...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: KickiH
·
M
Avel Hur gör ni, sätter ni på Switch pour on på sto som är på väg till hingst? Har t o m sett hingsthållare som uppmanar stoägare att göra...
Svar
8
· Visningar
1 033
Senast: Theresa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka