Skrev inte att ALLA är okunniga utan att DU är det...vilket märks varje gång du skriver här. Du generaliserar och gör dig själv till någon utnämnd expert fast du uppenbarligen har noll koll.....
Jag har aldrig påstått att jag är expert. Vart ser du det? Jag har knappast noll koll heller. Nu famlar du efter halmstrån, vilket iofs bara är roande.
Men skryt du om din fina häst med fin stamtavla som du betäcker med fin hingst...bara sådana uttalanden visar hur mycket du vill framhäva dig själv och hur osäker du är.....just därför går det inte att diskutera med dig för du har ingen som helst självdistans uppenbarligen.
Vart har jag skrytit? Börjar bli jäkligt trött på dina barnsligheter.
Jag anser bara inte att man betäcker hursomhelst. Jag har en ras som är viktig att avla vidare på, det är knappast skryt.
Det lustiga är att många tycker exakt lika illa om kallblod som travare och tycker att de är klumpar som man blir förstörd av att rida på...oerhört barnsligt, men lika barnsligt är det att resonera så om travare men kanske gör du just det för att själv framhäva dig och din häst? Osäkra människor gör ju så för att själva inte bli trampade på....ibland är ordspråket sköt dig själv och skit i andra bara så klockrent...
Jag vet att folk tycker "illa" om kallblod men varför bry sig? Varför skulle man bli förstörd av att rida någon häst överhuvudtaget?
Du kanske skulle följa det ordspråket själv?
Du får ursäkta men nu ger jag upp att diskutera med dig eftersom du inte alls kan se saker ur olika synvinklar och missförstår varenda ord man skriver....men kom igen den dag du förstår att allt inte är svart eller vitt eller rätt eller fel....det är situationen som avgör....
Tack, äntligen!