1.Varför tror du alla vill ha ridhästar?
Har jag skrivit det? Men varför ska man avla fram hästar med kassa gångarter och kass exteriör, det finns redan tusentals!!!
2. Har du sett alla korsningar?
Har du?
3. Hade inte du just en korsning?
So? JAG skulle inte avla fram en sådan. Kallblodstravare har jag inget emot, de har god exteriör och gångarter, lätt för att samla sig och bra temperament (överlag). Inget att jämföra med varmblodstravaren med andra ord. Min korsning (som jag inte har kvar!) var kbltravare/arab och MYCKET lyckad faktiskt. Nu vet jag dock inte hur hon kommer utvecklas längre fram.
4. Varför rider du nordis om du tycker man bara ska ha ridhästar?
Tänk för att min nordis har goda gångarter(inte att jämföra med halvblod givetvis!), maffig exteriör, hopptävlad 110 cm och är en toppenhäst. Nog för att nordsvenskar är draghästar men det är jävligt okunnigt att jämföra dem med varmblodstravare. Nordsvenskar har alla gångarter i bra skick och dessutom exteriör, bortsett från något lång rygg då. Och eftersom jag vill tävla hoppning letar jag även hopphäst.
5. Tror du verkligen att du vet varför ALLA avlar på sina travare?
Berätta då? Det finns INGEN som helst anledning att betäcka en travare om man inte vill avla fram... en travare. Vet du kanske?
6. Tror du på allvar att det handlar om ett sött föl efter ett sött sto?
Oftast ja. Travare har inget att tillföra annat än travare.
7. Har du inget bättre för dig än att skriva om det här?
Har du?
8. Tror du att du verkar mer intressant och kunnig för att du nedvärderar andra?
Ja. Absolut.
9.Tror du att någon egentligen bryr sig om det du skriver?
Du, uppenbarligen eftersom du svarar.
10. Tycker du att jag är elak nu? Fine.....det kan jag leva med....
Sådär lite frågor att hålla till godo med! Men annars kan du ju också faktiskt bidra med att lägga upp bilder på korsningar.... för det var ju ändå DET som Ts var intresserad av och inget annat!!