hjälp mig hitta en lämplig hingst, helst halvblod el fullblod över 160cm och skäck

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare rottweiler
  • Startdatum Startdatum
Sv: hjälp mig hitta en lämplig hingst, helst halvblod el fullblod över 160cm och skäc

Jag vet väldigt lite om Geronimo men om du vill få upp storleken på avkomman när det finns ponny i ditt sto. Är det betydligt säkrare att välja en välbeprövad hingst som dokumenterat lämnar stort.
Exempel på sådana hingstar är:
Briar
Camaro M
Warsteiner
Don Romantic

tack för förslagen ska kolla in dom :D

Sv: hjälp mig hitta en lämplig hingst, helst halvblod el fullblod över 160cm och skäc

Jag har ett sto av oskänd härstamning, korsning tinker och fullblod.
Jag vill ha ett föl efter henne åt mig själv. Avkomman får gärna bli över 160 i mkh, lite lättare modell än stoet och skäck.
Jag är ute efter en häst att träna och tävla i främst hoppning men endast på hobbynivå ca 1 m - 1,20 m klasser.

Vill gärna ha tips och ideer på hingstar, helst som lämnar skäckar men egentligen inget måste.

En fråga till vad tror ni annars om en frieser hingst till henne, blir avkomman en för tung modell då ?

Tänkte lägga in en bild på stoet men förstår inte hur man gör ? hjälp ?

Om du nu vill ha en skäck finns ju alltid halvblodshingsten Zeb.

Men i ditt fall hade jag inte blandat in ännu en ras, inte bra att exprementera, man vet aldrig vad det kan bli för något.

Hade valt ett fullblod i ditt fall, dels för att du vill ha den till hoppning och dels att du redan har fullblod i ditt sto.
Då finns ju fullblodshingsten Black Diamond, han är 166 hög och står på naturbetäckning i Hörby.

Frieser hade jag absolut inte korsat med, garanterat för tung!!

Lycka till

Liknande trådar

Avel Har ett sto som kommer betäckas antingen under 2017 el 2018 och skulle vilja spåna lite på hingst. Stoet är e. Quebec ee. Quidam de...
Svar
10
· Visningar
1 913
Senast: KickiH
·
Avel Har ett Finnsto som jag vill betäcka. Skulle betäckt henne i år med en Finnhingst men tyvärr fanns ingen passande på semin. Och för mig...
Svar
0
· Visningar
808
Senast: MaRomer
·
Avel Vill ha hjälp med att välja hingst till mitt sto som ev ska betäckas i vår. Önskemål: Helst fux, hopphingst, bra temperament...
2
Svar
26
· Visningar
3 115
Senast: Bumpigumman
·
Avel Jag lär ju inte vara varken den första eller sista som skulle vilja ha lite spån över hingstval :cool::angel: och undrar om någon kanske...
Svar
11
· Visningar
2 030
Senast: Anzzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31