Mjölkersättning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare bettan12
  • Startdatum Startdatum
Sv: Mjölkersättning

Tror inte Naffa menade att angripa vilken ras du hade utan snarare att alla som läser tråden inte har minihästar...för vad annat kan man kalla en shettis i förhållande till andra raser? =)

Nu släpper vi spadarna i sandlådan o diskuterar vidare. Helt klart har ju både du o Naffa samma syn på det efter er långa erfarenhet... TS har inte samma erfarenhet, det är väl alla överens om?
Då hade TS vetat att råmjölken är livsviktigt för fölis o inte heller köpt ersättning direkt utan kämpat på...

Tror inte Naffa menade att angripa vilken ras du hade utan snarare att alla som läser tråden inte har minihästar...för vad annat kan man kalla en shettis i förhållande till andra raser? =)

Jag fattar faktist inte själv varför jag blir utskälld i en fråga där vi säger samma sak. :confused::confused:

Skillnaden är ju bara storleken på häst.
Att tampas med en minihäst typ russ och mindre är ju klart enklare än att bråka med en på 350 kilo (eller större) och kaxig.

Dom erfarna klarar av flaskföl då dom vet att behovet av flock och väldigt lite dalt är viktigt för den lilles psyke.

Detta vet jag och det vet Nala.

Säkerligen har kanske CK, Welsh, Rodde, Masse varit i kontakt med flaskföl.
Dom har kanske själva haft sådan och lyckats bra med dom.

Men inte tar dom det som en personlig förolämpning då man skriver att oerfaret folk med flaskföl är ingen bra idé??

Ska dom också skriva att:
-Jag har minsann klarat detta!
-Min vägde inte 300 kilo
-Min blev inte dum i huvudet

osv osv...

Behövs inte.
Varningen var riktad mot dom som ej vet hur man agerar/handskas med flask-föl och sådana här situationer.
(och att använda en sådan häst som "läro-grej" är rent vansinnigt. Man kan inte komma efteråt och säga -Å f-n. Vi gjorde fel. Då är det försent)

Inget annat.
Det var alltså ingen prestigegrej. Nej.

Nala har hakat upp sig på något problem som jag tydligen inte kan se..

Jaja.

Vi kan ju hoppas att det gick vägen med TS unge och att den åtminstånde fick den råmjölken den behövde.
Rätt sorts råmjölk.

Hoppar samtidigt av tråden då jag säkert inte har något mer att bidra med.

AM

Vi andra har fått lära oss från grunden av egna misstag och andras erfarenhet!

Det är väl det vi delar med oss av här? Är det inte uppenbart efter hur/vad TS skriver att det inte är någon erfaren uppfödare vi har att göra med? Varför ska hon behöva lära sig den hårda vägen med egna erfarenheter att det kan gå åt pepparn istället för att ta det slitiga NU och slippa det strul som kan uppstå senare med ett flaskföl?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
772
Senast: hollypolly
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 575
Senast: ildiko
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 488
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31