Bellini-Nepal-Immer

är det nåt fel på min dator, eller är det bara jag som tycker att bägge hingstarna har "sjumila-rygg"!? :crazy: :p

Nirak

Visst var både Nepal och Immer lågställda jämfört med dagens hingstar, men tänk på att idealet var annat på den tiden!

Immer var född 1951 och Nepal 1956!

Kolla in bilder på Heristal 224. Där kan man snacka om lång rygg!!!

Man hade inte tänkt att ta in Jovial 369 i aveln på grund av att han ansågs för högställd :D

Tur att dom gjorde det tycker jag som har en sondotter till honom ;)

Precis vad jag menar *ryser*

Men vi hade en son till honom på barndomens ridskola som faktiskt såg ut som en normal häst ;)

Heristal 224 fick 15 godkända söner och var farfar till Marzog som kom tvåa i OS i dressyr 1984. Så han var väldigt uppskattad på sin tid :D

En lite mer 'extriör fråga', men lång rygg behöver väl inte alltid avar det samma som lågställd?

Jag kanske använde mig utav fel uttryck i hastigheten, men jag tycker ändå att Heristal såg förskräcklig ut med den långa ryggen :eek:

Den som har tillgång till stamboken för 1955 ska kolla in hans son Istambul, värre har jag aldrig sett!

Sv: Re: Bellini-Nepal-Immer

Den som säger att Immer och Nepal skulle lämna prilliga avkommor får nog stå för det själv. Hästen har en lika härstamning som hingsten Navarino som var en kanonfin individ som borde fått tjäna svensk avel

Gammal tråd, men vad hände med Navarino egentligen?
/U

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 575
Senast: ildiko
·
Juridik & Ekonomi (Tråden delvis inspirerad av Willes tråd om sjukersättning) Om man får godkänt sjukersättning på deltid, t.ex 25 eller 50%. Och om man...
Svar
6
· Visningar
796
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 388
Senast: linnsan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 234
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V