Hingsttips!

Sv: Hingsttips!

Ärligt talat tycker åtminstone jag att det är tydligt att det är åringen e Riccione på bilden. Tycker faktiskt att du gör dig lite dum som antar att det är avelsstoet på bilden när det är uppenbart att det är en ung outvecklad (om än väldigt fin) individ på bilden. Tråkigt också att det inte kommer fram hingsttips dessutom i en tråd som uppenbart ska handla om det.

Ni verkar ha möjlighet att använda riktigt fina hingstar och en som verkar vara i ropet och som verkar ha det du söker borde vara Bellisimo M. Nu vet jag inte alls hur benställning osv är men det verkar vara en kalashingst! Annars är Quaterback helt otrolig.

Tack för tips! Belissimo M är riktigt fin, tänkte använda honom nästa år, på ett sto e. Weltmeyer - Lungau. Men till Don primero stoet kan det nog blir bra! Det enda jag är lite tveksam till är storleken. Har inte hittat något om vad han ger för strlk?

Han lämnar inte så stort. Jag har ridit ett par avkommor, ingen över 165. Vi har godkända Benidetto e Belissimo hos oss och han är inte heller så stor...

BH Hotline DVH 916?
Han har luftiga gångarter, ger storlek och bra ridbarhet. Har sett flera avkommor från den hingsten både i Sverige, Tyskland och i Danmark. De är väldigt högresta och rör sig fint.

Om du vill ha en hingst som ger storlek och bra hals skulle jag inte titta på Quaterback, för han ger inget av dem

Damnit, han ser så himlans härlig ut!!

Hotline... jag har fått för mig att han inte nedärver så bra? Tror det var hans första årskull som alla blev så besvikna över, just för att han själv är så fantastisk men avkommorna blev ganska mediokra.

Jag kanske drömmer?

Hans avkommor har gått för stor pengar i Tyskland. Sen har han inte betäck så mkt i Sverige, första året 17 ston året där efter 22 ston.

Lite KL... men ändå till dig.

Jag tycker att din åring ser jättehärlig ut ! Resning och jättetrevlig uppsyn.

Det känns som om ditt sto är ganska "komplett" härstammningsmässigt om man tittar på de traditionella linjerna.

Personligen är jag oerhört förjust i Falsterbo och även Fiderstanz (bägge efter Fidermark). Dock vet jag inte hur det är med storlektsnedärvning eller halsansättning.

Weltman tycker jag också är ett bra förslag och även Bellissimo M (eller hans son Belamour, med litet frågetecken för halsen)

Okeanos och Wladimir OA är andra förslag

(Så nu har jag snar föreslagit hela katalogen !!!)

Lite KL... men ändå till dig.

Jag tycker att din åring ser jättehärlig ut ! Resning och jättetrevlig uppsyn.

det värmer verkligen att få höra det!

Det känns som om ditt sto är ganska "komplett" härstammningsmässigt om man tittar på de traditionella linjerna.

Personligen är jag oerhört förjust i Falsterbo och även Fiderstanz (bägge efter Fidermark). Dock vet jag inte hur det är med storlektsnedärvning eller halsansättning.

Fidertanz är ju :love:. Däremot är jag lite tveksam till skritten. Stoet har ganska dåligt övertramp i skritten och jag tycker F inte hade jättebra heller.

Weltman tycker jag också är ett bra förslag och även Bellissimo M (eller hans son Belamour, med litet frågetecken för halsen)

Belissimo M lämnar väl inte så stort? Belamour har inte så fin hals (tycker jag) så det känns inte aktuellt.

Okeanos och Wladimir OA är andra förslag

Ska kolla upp dessa!

(Så nu har jag snar föreslagit hela katalogen !!!)

Tack för svar!

Han är jätte trevlig. men då får du ant ta stoet till DK eller Tyskland o föra in det som fosterimport.

Liknande trådar

Avel Jag går och funderar lite på vad jag ska välja för hingst till mitt sto till våren. Stoet är import Litauen och hyfsat ok ihopsatt med...
Svar
15
· Visningar
2 383
Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 122
Avel En slags spin off på diskussionen om vad som gör en hingst intressant. Att avla är ju alltid en avvägning där man väljer mellan olika...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
13 980
Senast: Karoliten
·
Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 733
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka