Naturlig betäckning

Sv: Naturlig betäckning

Jag hade ett majim-sto som var väldigt lätthanterad och hade en bra ridbarhet. Otroligt okomplicerad faktiskt. Majim själv tävlades ju ganska tidigt av en junior och är tävlad i både dressyr och hoppning. Tror nog att han har placering i svår hoppning och i medelsvår dressyr.

Hade jag bara haft ett avelsbart sto så hade jag inte tvekat att använda Majim. Jag tycker nog att han är lite förbisedd i aveln kanske?

Med ett bra sto och Majim så finns där nog förutsättningar för riktigt bra avkommor (ex. som Mister Pooh).

(Många gånger så får ju nog de billigare hingstarna även de sämre stona och då blir ju kanske inte alltid resultaten de bästa. Tyvärr för hingstarnas statistik)

Majim själv tävlades ju ganska tidigt av en junior och är tävlad i både dressyr och hoppning. Tror nog att han har placering i svår hoppning och i medelsvår dressyr.
Han har inga starter i svår hoppning, det bästa han lyckats med är en placering i 1.40.

Ahh, tusan där ser man, så tråkigt att det inte var mer.
Är det från blup du tagit resultatet? (Jag ska vara ärlig och säga att jag litar inte på fem öre på blups tävlingsinfo. Det ha inte stämt på någon av mins hästar i alla fall.)
Jag var nästan säker på att nuvarande ryttare hade placering i medelsvår klass med honom.
Peter Eriksson tävlade honom tidigare och då har han placeringar i msv-klass i alla fall. Minns tydligt hingsthoppningarna bla. och även andra hoppningar jag sett de bli placerade i tillsammans (tror det är från hbg och lcr om jag inte minns helt fel).
Men jag kan ha fel.

Betäckte mitt sto förra året med Haydn, allt funkade perfekt. Jättetrevliga människor och en jättego hingst. Nu väntar jag bara på att fölisen ska titta ut. Mitt sto är 166cm och efter Dardel, ganska grov. :)

När det gäller Majim Gs resultat har jag kollat Ridsportsförbundets databas+ resultat redovisade i Hingstkalendern.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 130
Senast: mamman
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 633
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Räkna ut kaloriintag?