Treårstesten 2009

Sv: Treårstesten 2009

Tack igen :laugh: en annan uppfödning "Northern Candino" e. Carano - Lemon hoppade till sig 48 p i Gävle idag :bump: hade fått diplom om han reds men pga att han varit konvalesent hela hösten/vintern har det inte hunnits med , men poängen klart Gk!! Heja Cilla o Dino!:banana:

slänger in frågan här istället för o skapa ny tråd.

hur stora är era 3 åringar i mankhöjd??

Så roligt att det gick bra för Duvkalle om han har en mamma som heter Duvkulla och en mormor som heter Magnolia så är han släkt med min häst på långt håll hans mormorsmor och mitt stos mormor är halvsystrar för att göra det ännu mer krångligt så kan man säga att hans mormor och min hästs mor var kusiner. I vilket fall så är det roligt när det går bra för någon i den här stofamiljen. Såg han fin ut då,jag har själv inte sett honom.

Nja, jag vet inte några resultat men det var inga blänkare åt nåt håll. Blev nog ngt diplom, ett par stycken. Men det var få hästar ikväll, den stora massan kommer i morgon. Tror ingen hoppade för mer än max 8 8 och ungefär samma nivå på gångartshästarna.

Jag är ganska halt efter att ha vrickat foten i morse så det var lite hårt att vara hinderpersonal ;).

Du vet inte hur det gick för en häst som heter Sara Brightman? Dotter till vårt sto nämligen.

Aj det förstår jag!

...förresten så var det slående hur många hästar som var för tunna. Omusklade och hade helt klart fått för dåligt foder!

...förresten så var det slående hur många hästar som var för tunna. Omusklade och hade helt klart fått för dåligt foder!

Det är slående överallt i år, gissar att det är den dåliga tillgången och höga priserna på hö som börjar visa sig nu. Har reagerat ute på tävlingar också att proteinbrist verkar vara en allmän åkomma i år tyvärr, fattar inte hur man vågar pruta med hästarnas välmående, än mindre på växande unghästar.

verkar inte vara helt ovanligt.. är de rädda att de ska se för grova ut?

Jag tror nog som Gylle, det har varit ett dåligt foderår och folk vet helt enkelt inte hur man utfodrar! Det är jätteviktig med rätt märke på sadeln och tillräckligt många vintertäcken, men när det kommer till grovfoder...

Tror också att folk inte riktigt hängt med i att hästarna fått mera blod och därmed kräver mer, och att de faktiskt växer fort och utvecklas snabbt - de kräver ju oerhört mycket mat.

Jag tror att 80% av hästarna ikväll fick kommentaren "släpp den där på ett riktigt bra bete nu" när de gick ut.

usch va tråkigt.. Här har höet gått åt i rasande fart hos vår foderleverantör men vi klarade oss precis på håret.. konstigt dock att de inte fodrar upp med lusern etc. för det finns ju att tillgå..
ska inte stjäla tråden nu..:o

skulle du om du är på plats imorgon kunna kolla vad Sara fick för resultat? Känner inte hennes matte och det dröjer nog lite innan resultaten är ute..Intressant då helbrodern gick som delad etta på plönninge förra året..

Jag tror att 80% av hästarna ikväll fick kommentaren "släpp den där på ett riktigt bra bete nu" när de gick ut.
Den kommentaren kommer jag nog INTE få i morgon, när det är dags för oss. Jag har oroat mig för att domaren kommer tycka att min är för tjock!

Det diskuterades faktiskt (för det var några som var för tjocka också ;)), och alla domare verkade överens om att det är bättre att de är för tjocka än för smala. Så var lugn :).

Liknande trådar

Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och...
2
Svar
26
· Visningar
1 088
Senast: NilHe
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 100
Senast: super
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 911
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
793
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Räkna ut kaloriintag?
  • Valp 2025