Åhå.Jag fick som sagt precis samma snitt. Och det var inga konstigheter alls med min op.
Olika tekniker kanske?
Jag hade alltså 2 små snitt på 5 mm vardera.
Det där ser verkligen mycket värre ut än det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åhå.Jag fick som sagt precis samma snitt. Och det var inga konstigheter alls med min op.
Nej de har inte varit i naveln alls. Snittet börjar 1 cm nedanför.Det ser ut som att de fortsatte ner från naveln tills att de fick tillräckligt med plats för sitt arbete.
De hittade ju liksom annat att hantera på vägen.
Okej. En fråga.
Om kirurgen säger att de ska gå in i naveln, alla innan har sagt att ärret blir i naveln och man sedan vaknar upp med såret mitt på magen och inte alls i naveln. Hur sur har man rätt att vara? Jag har funderat på detta rätt så länge. Min mage har varit lite av min stolthet förr. Nu kommer jag ha ett ärr mitt på. Jag känner redan hur jag försöker dölja det till varje pris. Framförallt när det kommer till avklädda aktiviteter med sambon. Och framförallt kanske så känns det konstigt att jag inte blev underrättad ens efter operationen att planen ändrades av åtminstone för mig, okänd anledning? Och att de ändrade planen utan att tillfråga mig?
Eller betyder "i naveln" egentligen nedanför naveln?
Ja jag tror det helt enkelt är olika från olika kirurger, och säkert också delvis hur ens egen anatomi är. Navlar ser ju väldans olika ut. Men mitt snitt börjar precis i nederkant på naveln (jag har djup, inåtgående navel) går lodrätt och är läkt och uppdraget 1 cm långt, som nytt ca 2 cm Det var längre som nytt. Sen hade jag ett vågrätt snitt i hårlinjen, lika långt.Åhå.
Olika tekniker kanske?
Jag hade alltså 2 små snitt på 5 mm vardera.
Det där ser verkligen mycket värre ut än det.
På mig så tog de bort en liten bit så att äggledarna inte skulle kunna läka ihop igen.Man klippte mina äggledare på 2 ställen vardera men tog inte ut några bitar eller så
Det var ju olika.Nej de har inte varit i naveln alls. Snittet börjar 1 cm nedanför.
Ja jag tycker också att det är jättekonstigt. Verkligen jättekonstigt. Det kommer och går också.Låter ju jättekonstigt att du skulle tappa så mycket kondis så fort.
Jag hade ont väldigt länge efter en blindtarms operation. Efter många om och men hittade de vätska i buken så läkningen tog lååång tid
Mycket märkligt.Ja jag tycker också att det är jättekonstigt. Verkligen jättekonstigt. Det kommer och går också.
Ont har jag iaf inte, så jag antar att man får vara glad för det iaf.
Jag var jättepigg första dagarna efter operationen. Sen har det gått utför.Mycket märkligt.
Jag var pigg och i full aktivitet efter 3 dagar.
Borde ha varit hemma dagen efter men gick till jobbet av någon outgrundlig anledning.
Men det blev inget värre utav.
Det verkar inte så bra.Jag var jättepigg första dagarna efter operationen. Sen har det gått utför.
Tror inte det? HB är bra. Storleken på blodkropparna är bra.Det verkar inte
Det verkar inte så bra.
Kan det vara något som läcker?
Hur går det för dig? Hoppas du mår bättre!Tror inte det? HB är bra. Storleken på blodkropparna är bra.
Det är lite upp och ner.Hur går det för dig? Hoppas du mår bättre!