Treårstesten 2009

Sv: Treårstesten 2009

*kl*
Vi fick gångartsdiplom i Riddersberg igår! Sto De Noir-Weltman. Såg inte mkt av de andra hästarna, men resultaten var ganska dåliga överlag med få klass 1 och diplomhästar.

KL

Från Strömsholm;

Helgens enda 10 10 i hoppning gick till per och Johan Kölings Blanka e Szkopul - Trombon - Umido - Lombard - Gladiator! Dessutom fick hon 49 poäng exteriört (om jag minns rätt)

Ingen av domarna protesterade mot mitt hingstval i år;)

Vad kul att det gick bra för Kölings, känns som Sorba är släkt med den genom Soraya, jag måste vara en avart som avlar dressyr på dessa hoppisar :D

Vad roligt att du valt szkopul till din donna. Astoria har ju en avkomma efter Szkopul men tyvärr motsvarade den lille mannen inte riktigt förväntningarna, han är lite tax-artad kan man säga, låååång i kroppen och fyra små korta ben, synd då jag skulle kunna tänka mig att lägga på med Szkopul, tycker han är mycket fin.

En annan av Astorias avkommor (Astrakan) går 3-års uppe i Gävle nu på lördag, han är riden ungefär fyra gånger (två gånger utan longerlina) så vi får se hur det går. Om någon åker dit får ni gärna ha ögonen öppna, jag hinner tyvärr ej åka dit eftersom jag som vanligt jobbar.

Utom hoppningen då... Kan vara så at vi fick de lägsta siffrorna på hela tre-års testet, eller nån som sett någon som fått sämre än 4-3?:o Fick dessutom lägsta betyg på ridprovet, kan bero på att det var tredje gången hon galopperade med ryttare och då har syrran fått springa efter med långpisken för att hon ska galoppera öht och inte bocka på stället:angel: Så tyvärr tror jag inte vi åker till kungakannan, hon är inte klar. Nån annan som ska åka dit?

Som det ser ut för dagen åker vi nog dit för att visa vårt treårssto TsingTao e. Don Romantic-Maraton-Gaspari, men eftersom det händer så mycket med hästar och speciellt med så pass unga individer så är det fortfarande bara en planeringsförutsättning..:))

Kul! Hur långt i ridningen har ni kommit då?

Vi har väl inte helt kastat in handduken än, men det är ett superkänsligt sto som har väldigt mkt nerver och dessutom bits där fram och sparkar där bak och bockar på mitten, men det hade varit kul att åka dit!

Vi har en alldeles fantastisk hjälp i Emmelie Karlsson som visar och rider henne åt oss:))

Den stora styrkan hos "Signe" är just hennes fantastiska ridbarhet och hennes samarbetsvilja....så vi hoppas på att den skall finnas där även i en så pass jobbig miljö som Strömsholm kan vara. Hon fungerar hyfsat i balans i alla tre gångarterna och fick jättefina omdömen på sitt ridprov.

Det är flera veckor kvar så ge inte upp ännu:))

*KL*

Testet i Boden var nog det med minsta antalet startande. 6 startande och ett dubbeldiplom (grattis Northern), ett gångartsdiplom (grattis Görel) och ett hoppdiplom.
Dessutom visades ett morgansto som fick 47 p (men var det i hopp eller dressyr?)

Tack!

Blev så glad att Ceder lyckades visa fram sina goda gångarter!
Tyvärr ville han inte hoppa ordentligt den här gången, men jag är så glad över att han fick något diplom!

Som det ser ut för dagen åker vi nog dit för att visa vårt treårssto TsingTao e. Don Romantic-Maraton-Gaspari, men eftersom det händer så mycket med hästar och speciellt med så pass unga individer så är det fortfarande bara en planeringsförutsättning..:))

Ah, det var eran! Läste om den i Ridsport och tänkte att det var ett ovanligt, men trevligt namn på en häst. Är hon döpt efter ölet eller efter staden?

Du som varkar ha koll på Boden - Hur gick det för Chivas Regal?

Grattis till Northern och Görel förresten.

Tack så mycket :laugh::bow:
Hon skötte sig som en ängel så jag är så nöjd :love: hon är lite känslig o blir lätt spänd men det gick vägen i alla fall

Ojdå, nu såg jag att det bara var de med diplom som stod med...

Var där men hade inget program. Har för mig att Shivas Regal hade ruskigt bråttom runt hoppbanan...med svansen över ryggen a la arab...har dåligt komihåg i övrigt.

De hästar som gick ridproven blev nog godkända där. Där gick 6 st inkl morganstoet och SH.

Ojdå, nu såg jag att det bara var de med diplom som stod med...

Var där men hade inget program. Har för mig att Shivas Regal hade ruskigt bråttom runt hoppbanan...med svansen över ryggen a la arab...har dåligt komihåg i övrigt.

Känns inte så förvånande att han skulle göra så med tanke på hur hans mor såg ut när hon hoppade.

Jag vet att minst ett av His Highness-stona ska gå Kungakannan. Det är 2 med diplom hittills och jag hoppas på ett tredje imorgon! :)

kl

Jag var en sväng i Åstorp i dag där Nordvästra Skåne har treårstest hela helgen med början i dag.
Hade tur och lyckades komma precis när Duvkalle e. Cardento-Concord kom in, han fick 10-10 för sin hoppning. Turmalin e. Tornesch-Landlord hoppade 9-9. De var de två bästa hopphästarna av de jag såg. Samba de Orfeu e. Samba Hit-Cortez fick 88789 och Fandango e.Figaro R -Welt Hit fick 888978 på gångartssidan, de var de bästa jag såg i den grenen. Som sagt så är det många starter i helgen.

Min uppfödning e. Acacio-Turban Rose hoppade 7-8. För det övriga fick han 787777, han blev ganska matt av alla intryck när han kom in på banan, så man märker verkligen hur nyttigt det är att ta ut unghästarna på sådana här evenemang så att de vänjer sig.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och...
2
Svar
26
· Visningar
1 088
Senast: NilHe
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 100
Senast: super
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 911
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
793
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31