Treårstesten 2009

Sv: Treårstesten 2009

Jag visade en Biggles - Warsteiner i Vreta idag.

Hann inte se mkt annat men "min" fick 888776 på gång och 888687 på hoppningen. Han var spänd vilket påverkade gången lite väl, men han hoppade med mkt bra teknik. Tilläggas ska att jag fick honom i träning för knappt 3 veckor sedan, och då hade han aldrig haft träns på sig.

En cool snygg kille helt enkelt!

Grattis till ett bra jobb på den korta tiden!!!

Inser att jag glömt att berätta att även vi haft en treåring till visning..

TsingTao sto e. Don Romantic-Maraton-Gaspari visades i Norra Kalmar den 1 maj och fick diplom som dressyrtalang med 49 poäng - 9 8 8 8 8 8 och blev blev därigenom gångartssegrare.
Hon fick även klass I som hopptalang.

Jättestolta och nöjda är vi över henne och Emmelie Karlsson som visade henne på ett utmärkt sätt!!

jag kommer inte in på mälardalens hemsida. Finns startlistorna nån annanstans ?

Jag var inne häromdagen, då stod det att man inte skulle kunna få katalog någon annanstans, inte ens på plats.

Startlistor var ju ute då, så säkert är det något serverfel nu.

Ja, så illa är det, web-hotellet har fått felanmälan på MVKs hemsida igår före lunch, men de har ännu inte åtgärdat problemet.

Filerna är därför skickade till ASVH så de har dem ute på sin sida nu!

*kl*
Har varit funktionär på Bollerup i eftermiddags, och ska vara hela dagen imorrn med.

Var en superfin liten häst e. Contender - Wolkentanz som fick ihop 50p som dressyrtalang och 53 (!) som hopptalang. 10 på galopp och 9-10 i hoppning!

Gick även bra för Bollerups egna hästar, tror det blev 7 st diplom. Bla Edman e. Eighty Eight Keys- D-day dubbeldiplom, Liam e. Laptop - Quite Easy 49p som hopptalang.

Knapplån!

Görel: "Min" (min uppfödning) äldsta Figaro R tjej visas den 10/5 på strömsholm.
Hon är en liten svart tjej med 4 vita ben o en stjärn. Söt flickhäst, men liten.
Väntar oss ca 44-45p.

Du får jättegärna rapportera om Highness-Nactus-hingstarna! Vad jag hört är de otroligt nöjda med dem.

Knapplån!

Görel: "Min" (min uppfödning) äldsta Figaro R tjej visas den 10/5 på strömsholm.
Hon är en liten svart tjej med 4 vita ben o en stjärn. Söt flickhäst, men liten.
Väntar oss ca 44-45p.

Kul!
Jag funderar på att åka dit och titta imorgon.

Det kostar tyvärr att åka från Täby till Boden och eftersom jag inte lyckats sälja lillebror ännu är det lite tomt i plånboken:(
Men än har jag inte givit upp utan hoppas på att hitta en undanglömd slant någonstans!

Vore väl jättesynd om du inte hade möjlighet att komma upp till oss o titta, du har säkert kollat runt men lite tips i alla fall; prisvärt kan absolut vara att kolla in SJs nattåg, stannar dessutom i Boden :) vi kommer inte att börja bedömningarna förrän kl 11 så du hinner, annars går det oxå en nattbuss , Tapanis heter företaget.
Hoppas det kan lösa sig o tveka inte att höra av dig om man kan vara behjälplig på ngt vis :laugh: (kom gärna o hälsa om du kommer upp... alltid trevligt att träffa de bakom nicken ;) )
MVH / Northern

Ja, riktigt snygga båda två tyckte jag. Ville sig inte riktigt idag, inget diplom men jag tror båda blev klass I. Båda fick att de hade tendens till svanhals tror jag (eller iaf en). Den ena fick en 9a på benen. Kommer inte ihåg exakt, blev ett antal hästar idag, från 8 till 18 och jag såg alla hästar utom den sista :)

I början var två fina hingstar. Norton e.Santino-Briar som fick 50 el 51 som dressyrhäst, 9 på trav, dessutom ganska bra hopp, 7-7.
Sedan en e. Hermes som nog hade något av de bästa bakben jag sett i traven!

Glömde förresten nämna en till av Bollerups som fick 49 som dressyrhäst igår, Sinclair e. Sandakan - D-day, 9 på både trav och galopp.

Dessutom hade vi två st som hoppade 10-10 idag!

Den första visste man knappt vad man skulle tro när den kom in... Tufsig, mager och omusklad och gubben kom där helt själv...
Men, han behövde väl ingen hjälp, hästen fixade allt hur bra som helst :love:
Stammen Al Cantino - Miami Springs xx. Fick totalt 50p som hopptalang tror jag.

Den andra var e. Couleur Rubin - Camaro M. Ganska snygg och ojoj vad den hoppade! Hade dock velat ha lite bättre trav på den, båda de hingstarna ringer i mina öron "ganska bra gång för att vara hopphästar" :p
Kommer inte ihåg totalpoäng.

Plus flera fina som jag inte kommer på såhär på rak arm...

Bara för nyfikenhetens skull är det någon som varit på Grevagården, de har väll sitt treårstest denna helgen. Roligt om man kunde få en liten raport därifrån.

Så bra det är ju alltid roligt när det går bra oavsett vem som är den lycklige. Jag var bara nyfiken för jag visste att de skulle visas ett par avkommor till Alcatraz där och eftersom jag själv använt honom så är det ju kul att se hur det går för dem. Min egen blev ju såld vidare för ett par veckor sedan så hon blir nog inte visad- hon har ju just kommit till ett nytt hem och det tar ju tid att lära känna varandra. Jag vet inte ens vem som köpt henne men det kommer väll fram tids nog, jag har ett spår.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och...
2
Svar
26
· Visningar
1 088
Senast: NilHe
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 100
Senast: super
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 911
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
793
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka