Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
nu var nog mortaliteten på de som hon seminerades med den 12 inte så bra
Sen måste jag ju ifråga sätta varför i hela friden man seminerar 4 ggr på en brunst... En gång är ju tillräckligt men jag kan köpa två ggr om man är osäker.
Jag skulle bli nipprig om min station seminerade så många ggr..
Jag har 1 seminering/brunst på samtliga mina ston de senaste åren då jag varit på min nuvarande station. (kan ha förträngt nån men jag är ganska säker)
Sen måste jag ju ifråga sätta varför i hela friden man seminerar 4 ggr på en brunst... En gång är ju tillräckligt men jag kan köpa två ggr om man är osäker.
Jag skulle bli nipprig om min station seminerade så många ggr..
Jag tycker att 2 skick är helt OK men att ha 3-4 skick på varje sto i varje brunst tycker jag inte är rättvist, inte för hingsthållare, sto ägaren eller för stoet resp hingsten.
Då hade jag bytt station...
Men då har du ju också en anledning till att det bör semineras mer än en gång för att inte missa.
Självklart är det viktigast att få dräktigt men det finns åtskilliga stationer som seminerar på små ägg som inte är i närheten av att gå, undantag finns alltid där det kan vara bra att seminera flera ggr för säkerhets skull men knappast på alla ston.
,Men förra året svor faktiskt både jag och min seminvette lite över att vetten inte är en sån som betäller i "onödan"
Min station får även mycket problem ston just pga sin höga dr % så den är riktigt bra trots det.
Min vette har inte känt något av mina ston när jag kommit dit första gången med dom så jag tror mycket hänger på inte bara erfarenhet utan framförallt känsla för det.
Ja, än en gång håller jag med till 100% för mycket kloka ord och sakligt inlägg, Bra att hingsthållare också ställer krav på stationsveterinärerna! Det ökar ju statistiken och säkerheten för alla.