HOPPHÄSTAVELN 2009 vilka hingstar skall ni använda?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sighttosee
  • Startdatum Startdatum
Sv: HOPPHÄSTAVELN 2009 vilka hingstar skall ni använda?

Rotspon kanske vore nåt? Har en bekant som har en avkomma efter honom som är jättesnygg! Nästan svart o stor o reslig! Mamman var ganska liten o ägaren ville ha fram en lite större modell vilket hon fick:)

Lycka till!!

Har en kompis som har ett stoföl efter Harley VDL! Den vackraste fölunge jag någonsin skådat :love: Fyra jämna strumpor och en stor stjärna! Sådana växer inte på träd!

Hej!

Jag har en kompis som har ett föl efter Harley VDL. Det vackraste stoföl man kan tänka sig :love: Brun med fyra jämna fina strumpor och en stjärna! Sådana växer inte på träd ;)

Har en kompis som har ett stoföl efter Harley VDL! Den vackraste fölunge jag någonsin skådat :love: Fyra jämna strumpor och en stor stjärna! Sådana växer inte på träd!

Åh låter ju inte helt fel:love:
Finns möjligtvis ingen bild man kan få se?

Moderatorn påminner om att vi ska undvika att länka till hingsthållarnas webplatser!

Här har vi en bild sen i somras på den söta lilla skapelsen e Harley VDL :love:

Jag tycker verkligen att hon har vad man brukar kalla "det lilla extra" :)

Det är svårt att förmedla via ett kort, men håll tillgodo ! Ska försöka mig på en bild till där hon hunnit bli lite äldre!

Vad gäller länkar till vissa hemsidor, så är det väl bara kul om man kan få lite tips vart man kan hitta riktigt fina hästar, eller :confused:

Det finns ett utmärkt länkarkiv här på bukefalos, lägg gärna in länkar DÄR men undvik dem i forumet!
Detta finns skrivet både i forumreglerna och i den nålade regeltråden för avelssidan. :idea:

tack:bow: Den ser trevlig ut! vore väldigt intressant att se en bild nu när den är äldre också om du får fram.
Men ett jätte tack:bow:

tack:bow: Den ser trevlig ut! vore väldigt intressant att se en bild nu när den är äldre också om du får fram.
Men ett jätte tack:bow:

Har fått fram en bild där hon är lite äldre! Här kommer den!
Kollade Du in Harley på VDL:s hemsida? Visst är han läcker :love:

ahh! tack.

Japp det var där jag hittade honom:p

Mitt vermouth-nebraska sto går not till fetcher n nästa år, hade han som reserv hingst i år så nästa år blir det hanns tur:)

Med tanke på argentinus ...
Har ett sto med Grannus som farfar och jag tycker det verkar som om Grannus - Argentinus kopplingen är bra.
Nu kommer det inte riktigt bli den kopplingen helt men jag skulle gärna vilja hitta någon avkomma efter Argentinus är det någon som kan komma med lite tips. A-Dur är den enda som jag känner till.

Vi betäckte både med Cancara och Catoki förra året vi bäddar in våra ston i bomull nu!! kommer bli så kul o se på undren!

Vad jag har kommit fram till just nu är:
Cortez, Turban Rose stoet Chacco Blue
Pedro, Espri stoet Lux Z
Irco Mena, Felisiano stoet Indoctro
Men som sagt det är ett tag kvar innande ska betäckas så man hinner säkert att ändra sig.

Med tanke på argentinus ...
Har ett sto med Grannus som farfar och jag tycker det verkar som om Grannus - Argentinus kopplingen är bra.
Nu kommer det inte riktigt bli den kopplingen helt men jag skulle gärna vilja hitta någon avkomma efter Argentinus är det någon som kan komma med lite tips. A-Dur är den enda som jag känner till.

Vi betäckte både med Cancara och Catoki förra året vi bäddar in våra ston i bomull nu!! kommer bli så kul o se på undren!

Låter jättekul med dessa föl:)Vad är det för härstamning på stona?Var ni i Tyskland och seminerade?

Ja vi åkte ner till Tyskland med det ena stoet och rådade få med oss ett till på vägen hem... :p
Faktist blev kostnaden inte mycket högre än om vi skulle ha betäckt här hemma..

Den damen vi har betäckt med Cancara har själv stammen Caretino - Lord. Hon är rätt liten 162 så då fick vi rådet om Cancara.

Sedan köpte vi då ett äldre sto som har stammen Carolus I - Landgraf som var betäckt med Catoki. Skulle vilja använda honom mer men jag tycker han är för liten för mina andra ston det är bara den sistnämnda som är över 170 så hon kan jag absolut inte säga är liten.

Ja vi åkte ner till Tyskland med det ena stoet och rådade få med oss ett till på vägen hem... :p
Faktist blev kostnaden inte mycket högre än om vi skulle ha betäckt här hemma..

Den damen vi har betäckt med Cancara har själv stammen Caretino - Lord. Hon är rätt liten 162 så då fick vi rådet om Cancara.

Sedan köpte vi då ett äldre sto som har stammen Carolus I - Landgraf som var betäckt med Catoki. Skulle vilja använda honom mer men jag tycker han är för liten för mina andra ston det är bara den sistnämnda som är över 170 så hon kan jag absolut inte säga är liten.

Låter som toppenston:)Vet du något om dräktigheten hos Cancara?Vet att den var väldigt dålig under hans första säsong men har förstått att den ska vara bättre nu.Har en krångelmadam som jag gärna vill ha honom till men då måste sperman vara bra.

Hade jag haft ett sto hade jag, beroende på stoets stam, förmodligen använt mig av någon av följande:

av "våra";
Aerline H
Balougraph
Cagancho
Camaro M
Chess
Empire VDL
Guido
Haydn
Niklas
Niveau
Uskudar des Malais

internationella;
Carano DVH 521
Cellestial 330999594
Lux Z 88.8591 Stb
Phin Phin
Tangelo v d Zuuthoeve
Tinka's Boy

Finns så många fina att välja på! Man blir ju alldeles yrslig. :crazy:
Men det finns en för varje smak i alla fall. :grin:

Har två ston jag ska betäcka nästa år.

King Louie blir det till ett av stona.

Sen funderar jag lite på dessa till det andra stoet
Lux Z
Numero Uno
eller en hingst min tränare har o den nu blir godkänd

KL
Är sugen på att betäcka fullblodet (e.Mr Eubanks - Nice Havrise) till våren med Fetcher N. Är de någon som har koll på hur fertil han är?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka