HOPPHÄSTAVELN 2009 vilka hingstar skall ni använda?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sighttosee
  • Startdatum Startdatum
Sv: HOPPHÄSTAVELN 2009 vilka hingstar skall ni använda?

Jag kommer att använda: Monte Bellini, Ampere och Lingh. Dem två sista är dock inga hopphingstar som rubriken till tråden efterfrågar...

Ja vi åkte ner till Tyskland med det ena stoet och rådade få med oss ett till på vägen hem... :p
Faktist blev kostnaden inte mycket högre än om vi skulle ha betäckt här hemma..

Den damen vi har betäckt med Cancara har själv stammen Caretino - Lord. Hon är rätt liten 162 så då fick vi rådet om Cancara.

Sedan köpte vi då ett äldre sto som har stammen Carolus I - Landgraf som var betäckt med Catoki. Skulle vilja använda honom mer men jag tycker han är för liten för mina andra ston det är bara den sistnämnda som är över 170 så hon kan jag absolut inte säga är liten.

Angående Argentinus så har ju Ludwigs Champion honom i andra led? Men då blir det ju linjeavel på grannus förståss, men det kanske man kan leva med (3+3).

Nej tyvärr vet jag inget om Cancaras kvalite våran togs sig på första gången men då var det med färsk sperma.
Skulle gärna vilja använda honom igen speciellt om någon tar in honom i Sverige, Det tar ju lite tid att köra ner och lämna sto o jag tycker det är lite ledsamt att lämna vill helst ha mina damer hemma!! :crazy:

ja det är kanske inte supertokigt. Är ju lite kär i Grannus!!! :love:
Är det någon som vet om hur linjeaveln på Grannus har fungerat? nackdelar eller fördelar??

jag har beställt chacco blue till min grå:love: efter mycket om och men känns han som det bästa valet. jag har hört mig för och har fått till svar att han är bra i huvudet, stor har en bra galopp och bra scoop :bump:

Cellestial är bokad o klar till mitt sto (stostam 46) e: Little Q - Racot. Var och ultraljudade idag då hon är svår att se brunst på och vi missade brunsten med en vecka:(. Det är bara att bita ihop till midsommar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka