Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Ifjol lånade jag ut min märr och hennes mage. Hon betäcktes, blev dräktig, kollades på 19 dagar med UL och allt såg bra ut. Då fick hon...
Svar
7
· Visningar
1 375
Senast: dee79
·
V
Avel Hej! Skall köpa halvblod född -95 efter e: Miroco u: Stina ue: Stanford Skulle vilja veta ALLT ni vet om dessa, hade varit skitkul:)...
Svar
14
· Visningar
1 615
Senast: Görel
·
Avel Hur funkar det när man köper ett föl som fortfarande går med sin mamma? Ofta säljs ju fölen när dom bara är några veckor gammla. Hur gör...
2
Svar
28
· Visningar
3 517
Avel Har seminerat 3 ggr nu,på måndag ville de vi skulle komma igen och ultraljuda och se om ägget släppt.... annars vill de seminera igen...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: CK
·
L
Avel vilken kille!vad vet ni om honom.varit på hans hemsida, men undrar om nån av er kunniga avelsfolk har sett avkommer?:banana:
Svar
6
· Visningar
909
Senast: Laahra
·
P
Avel Jag har betalat 25 % moms på den tyska hingstens språngavgift till importören. Men har läst att andra tar ca 6% eftersom det är den...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: prallan
·
P
Avel Ni som har dessa försäkrade, har ni det med svensk försäkring? Är det några problem med det, som tex. väntafölförsäkring? Är...
Svar
1
· Visningar
910
Senast: Nallen
·
  • Låst
Avel Som jag har skrivit i en annan tråd har vi haft ett fölsto som vi var tvungna att avliva. Hon avlivades lördag vid 17:00. Vid 21:00 kom...
2
Svar
36
· Visningar
3 895
Senast: ameo
·
Avel Jag ska seminera mitt ena sto med Don Romantic i år. Hur har det gått för er andra som gjort det?
Svar
10
· Visningar
1 290
Senast: pianissen
·
Avel Hade inte tänkt betäcka henne i år men jag fattar inte riktigt varför... Hon är e Cortez - Gaston - Jarramas, elitpremierad liksom...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 104
Senast: Fredag
·
M
Avel Någon som vet vem det är? Ska enligt uppgift vara i Sverige Nu har vi tillfälligt blivit med Tinker/irish cob och hon ska ha en bra...
Svar
3
· Visningar
1 540
Senast: hofi
·
J
Avel Har ett sto som jag håller på och seminerar ev med Top nordpol, godkänd rp hingst, mitt sto är av okänd härkomst, får fölet gråa papper...
Svar
7
· Visningar
827
Senast: jamun
·
Avel Vad tycker ni om dom hingstarna? För och nackdelar? Har ett sto som ska betäckas snart men jag kan inte bestämma vilken hingst jag ska...
Svar
8
· Visningar
2 261
Senast: Donnorna
·
Avel Jan Brink har köpt tillbaka Chirlon, enligt Ridsport. JAAAAAAAAA! Han berättade för mig för massa år seda hur glad han var i Sack...
Svar
17
· Visningar
1 870
Senast: pastejja
·
P
Avel Vad tycker du man måste veta för att avla? Jag vill ha bra argument oxå:D Måste man vara en uppslagsbok? Räcker det att man har...
Svar
11
· Visningar
1 029
Senast: prallan
·
S
Avel I tisdags upptäckte jag att mitt sto hade mjölk i juvret... Först blev jag förskräckt och tänkte *shit oxå* :eek: Men efter att ha...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Lady
·
M
Avel Sitter och kollar igenom min två åringsstam och är nyfiken på vad hon har längre bak än mor och far. Har sökt på Riverman xx och...
Svar
2
· Visningar
716
Senast: M-Meduza
·
S
Avel Hej på er Jag har ett angenämt problem, nämligen att välja hingst till mitt fina halvblodssto. Hon är e Little Boy-Ladykiller xx ue...
2
Svar
20
· Visningar
5 935
Senast: theJohanna
·
S
Avel Skulle behöva lite info kring hingsten Everest 822, och hans avkommer. Främst kring lynne och skador hos dessa. Har fått på känn genom...
Svar
5
· Visningar
1 354
Senast: QuickStar
·
M
Avel Har precis sålt en Connemara ner till Göteborg, och har lovat att kolla upp premieringsplatser till nästa år. Men jag kan inte hitta...
Svar
8
· Visningar
1 138
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka