Hingstförslag till Cortez-sto önskas

Sv: Hingstförslag till Cortez-sto önskas

camaro m s avkommor är ej beprövade ännu vad jag förstått..?

Både Caganchos o camaros har vad jag förstått bara gått unghästfinaler mm.

Båda med placeringar.

Jag har ej sett en fin camaro M som går svårklass men det kanske hans äldsta gör?

Personligen tror jag det är svårt att få levandefölavgift på honom, men kanske:)

Nyfiken på varför du inte är intresserad av Dee Jost?:)

Jag har inget bra svar på det, men han tilltalar mig inte alls faktiskt.

Hade inte tänkt betäcka henne i år men jag fattar inte riktigt varför...

Hon är e Cortez - Gaston - Jarramas, elitpremierad liksom sin mor. Mamma till bl a Lemag (e Leuthen I, segrar 1,50) och Landstern MB (e Landlord, vann BT 2006).

Har i år föl e Cyrano dB, kanonsnygg! De senaste två åren har hon fått fina avkommor e Lucky Point. Funkar ju bra med Landgraf-blod såklart :).

Det jag vill ha är:

* dokumenterad hoppförärvning alt trevlig nygodkänd
* levande föl-avgift (är ett måste eftersom jag ska betäcka 3 till varav 2 på 45 och 90-dygnsavgift, brukar dock gå att förhandla sig till levande föl-avgift ibland)
* bra temperament
* bra ben
* bra typ
* vettigt pris

Har funderat på Nobel och New Balance. Fler förslag?

Eftersom detta rör som om ett mycket meriterat sto borde hingstägarna känna sig smickrade och du torde ha en god förhandlingsposition.

Stryk de där två förslagen du har, två intetsägande hingstar som mest verkar tas till, när man inte kan bestämma sig för dressyr eller hopp. Detta sto är ju HOPP i generationer.
Mitt förslag; kolla in Fighting Alpha om han passar exteriört och har OK fertilitet, han är ju av Landgrafs linje som stoet lyckats bra med förut. Farn finns där, samt du får en ovanlig linjeavel på Heristal 5x6, betydelselöst men lite kul! Ingen vits att ta hingstar med tveksam fertilitet till detta sto då det är lite av sista chansen.
Ide nummer två: Cyklon, elegant Cardento son, som gör allting rätt, hittills två segrar på Strömsholm i helgen. Hade sin första 3 årsårgång i år, 3 reggade föl på 4 betäckningar, 3 visade på 3-årstest med goda vitsord. Brukar ju vara lite negativa vibbar runt Cortus, men han har ju också helbrodern Catango Z, far till Camiell-Flamingo Z så välstammad. Sedan bra svenskt möderne, med (35) Ulla familjen som är en god Gotländsk hoppfamilj. Då blir det (35) på fädernet och (36) på mödernet.
Stoets avkomma LandsternMB vann förövrigt sin klass hos Willands RF idag.
Känner till både Polstjärna och Venus sedan de fanns på Karlsdal, så det är roligt att se att denna linje hävdar sig så väl.

camaro m s avkommor är ej beprövade ännu vad jag förstått..?

Både Caganchos o camaros har vad jag förstått bara gått unghästfinaler mm.

Båda med placeringar.

Jag har ej sett en fin camaro M som går svårklass men det kanske hans äldsta gör?

De äldsta Camaro M är väl födda 2001, men svår klass startade ju både exempelvis Carmeline M och Castillio på Strömsholm förra året. Möjligt att det finns fler, men de kom jag på i alla fall.

Vad lutar det åt Athena?

De äldsta Camaro M är väl födda 2001, men svår klass startade ju både exempelvis Carmeline M och Castillio på Strömsholm förra året. Möjligt att det finns fler, men de kom jag på i alla fall.

Vad lutar det åt Athena?

140 startade de ifjor vilket inte är svårklass om man skall vara petig.

Jag har försökt förhandla med flera under veckan med tämligen klent resultat faktiskt.

Just nu lutar det mest åt Cagancho.

Pratade med Nisse om Fighting Alpha igår, ska titta lite mer på honom men det känns inte riktigt bra i magen. Cyklon ska kollas upp!

cyklon vet vi ej vad han ger ännu...

du får bra villkor om du har ett bra sto hos Lene skulle jag tro. Levande fölavgift nog ingen omöjlighet.

Jag kommer välja cagancho på mitt svårklassto nästa år. Har även tänkt att köpa ett sto som passar cagancho då jag tror att han kan vara en framtida stjärna eller rättare sagt hans avkommor. Själv kommer han gå 1.60 nu igen efter att haft problem med en muskel. Vann 2 dagar av 3 på Norrköpinghorseshow.

Jag köper gärna avkomman iallafall!! ;)...om den är till salu.

Har ditt sto en avkomma efter Lucky point?

140 startade de ifjor vilket inte är svårklass om man skall vara petig.

Nä, men 145 räknas som svår och det startade de på Strömsholm i november. I alla fall enl. både Equipe och resultaten på Ridsport. ;)

Cagancho är ju helt befriad från Ladykiller xx blod som passat bra tidigare. Du får Corde x 4, Roman x 3 plus Ronald-Ramiro. Lite onödigt ensidigt och tungt.
Gaston blir ju den enda kvar som förädlare.
Cagancho beskrivs som något tung, samt benverket har en hel del påpekanden. Kanske skall du jämföra med hur stoet ser ut i benen, så du inte dubblar problemen.

Ladykiller kommer ju långt bak på Cyklon också (vars möderne jag inte hittar nåt om?).

Cuper?

Jag för en diskussion med dem ;). Men vad tycker ni om hingsten?

Föredrar Cortus, men jag förstår om du vill åt Landgraf:)
Cortus har bra Cortus-Cortez;)

Jag tänkte kanske ändra från Ludde till Cortus på xx-stoet? Tänker att Cuper ju är lite yngre och passar bättre på ett äldre sto.

Hehe, det är en riktig djungel där ute:cool: Jag är personligen lite kär i Ludde..:D

Liknande trådar

Avel Vad tror ni om honom till denna: Elit-prem, 163 cm e Cortez u Elit-sto (Gaston – Jarramas) Helsyskon i svår hoppning (exp USA)...
Svar
5
· Visningar
1 027
Senast: Tant Gredelin
·
Avel Jag ska eventuellt skaffa ett sto e Pentagon- Landlord- Maraton och jag har redan börjat fundera lite på hingst till henne om det blir...
2
Svar
31
· Visningar
2 812
Senast: sassiball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31