Hingstförslag till Cortez-sto önskas

Sv: Hingstförslag till Cortez-sto önskas

ok, hm..vad har jag fått det ifrån? att han skulle ha dålig fertilitet?

Varför använder ej fler honom då?

Jag hade användt honom i år om jag vetat att han hade bra fertilitet..o dessutom levandefölavgift.

För att han är liten och söt? Han verkar inte lämna smått, lämnar medel på mankhöjd enligt blup, men det kan ju vara att det kan skrämma om man själv har ett sto som man tror kan lämna smått.
Kanontrevlig hingst var det iallafall när jag fick äran att lära känna honom lite under bruks.
/U

söt o liten?

nej, det tror jag ej!

Jag har förstått att han ger bra så jag hade ej tvekat där!

har hört att han ej hade bra fertilitet...bra om detta ej är sant!

Jag tror faktiskt att det är en del som backat för att han är lite kort i rocken, det är ofta lite lättare att sälja en avkomma som man tror ska bli "normalstor". Jag kan faktioskt inte se en enda annan anledning till att inte använda honom, om jag ska vara ärlig :). Han är snygg, supergalopp, har stammen, meriterna och vad man nu mer kan önska.

(Jag backade själv på Hermes i år till fördel för Zuidenwind, nu skiljer det bara 2 cm på dem men när Hermes gjorde bruks var han bara 161, mitt nya sto är 163, så jag fegade i väntan på att Hermes får några fler visade avkommor och jag ser att mitt sto fortsätter att lämna ganska stora avkommor. )
/U

kl

Jag är lite inne på en Calido-son idag, Cagancho eller Camaro?

kl

Jag är lite inne på en Calido-son idag, Cagancho eller Camaro?

Jag gillar Cagancho bäst, möjligen eftersom jag sett honom i verkligheten och han är så galet fin. Kan dock inte förneka att Camaro ligger väldigt bra till i blup, än så länge ser det bättre ut än Cagancho. Båda är riktigt fina enligt min smak iallafall :)
/U

Ja, jag har också bara sett Cagancho men gillar honom mycket :). Dessutom så tror jag han lämnar bättre skalle än Camaro, inte för att jag tror han lämnar dåligt men i kombo med denna märr kan det nog bli lite mycket.

Camaro ligger ju lite bättre till i statistiken då, men Cagancho är ju inte dålig heller.

Av dessa två skulle jag nog utan tvekan välja Camaro M, han ligger högt i BLUP på både typ, galopp samt hoppningen.

/Qbaby

Ja, jag har också bara sett Cagancho men gillar honom mycket :). Dessutom så tror jag han lämnar bättre skalle än Camaro, inte för att jag tror han lämnar dåligt men i kombo med denna märr kan det nog bli lite mycket.

Camaro ligger ju lite bättre till i statistiken då, men Cagancho är ju inte dålig heller.

Sedan har Cagancho en utstrålning som gör att mna inte behöver fundera på om han är på framridningsbanan eller inte, för är han där så syns han, och det är trevligt kan jag tycka. När måste du ha bestämt dig?
/U

Av dessa två skulle jag nog utan tvekan välja Camaro M, han ligger högt i BLUP på både typ, galopp samt hoppningen.

/Qbaby

Cagancho har 118 i typ, 114 i galopp och 135 i hopp och det är ju inte direkt pinkenödigt kan jag tycka. Dessutom har jag fått intrycket av att han är en ganska vettig individ, det lilla jag har träffat honom.
/U

Hon kommer väl att brunsta om två veckor ungefär så det är ganska lugnt.

Cagancho har 118 i typ, 114 i galopp och 135 i hopp och det är ju inte direkt pinkenödigt kan jag tycka. Dessutom har jag fått intrycket av att han är en ganska vettig individ, det lilla jag har träffat honom.
/U

Stoet i fråga har 101 på typ, 118 på galopp och 132 på hoppning :).

114, men hon är krokig som få :D. Ungarna har blivit ok dock.

cagancho ger helt fantastiskt fina avkommor! speciellt ger han högresta avkommor med riktigt snygg överlinje o fantastisk gallopp!

En helt klart underskattad hingst!

Tror att folk kommer få upp ögonen för honom när hans äldsta har blivit äldre men tyvärr tror jag ej han har fått lika mycket ston som tex camaro M. Lembke säger att det är för att han visades så dåligt på hingstvisningen. cagancho ger mer elastiska avkommor som verkligen ej tvekar i hoppningen det jag har sett. Min avkomma o andra finns på Penarpsgårdens hemsida.

Finns även filmer på youtube på causa rei som återigen kvalat till falsterbo o som nog kan gå 1.60 i framtiden. Har sett andra nu på tävlingar som verkligen imponerat.

Iowa hade endast 3 ston förra året enl bluppen. Ser inte heller ut som om de ston blev dräktiga.

Men sånt syns väl bara när fölen blivit reggade??

De som Iowa betäckte ifjol var med AI/TAI och ingen tog sig. Jag har pratat med Flyinge om det. Men hur han funkar på FAI vet jag inte.

Tror att folk kommer få upp ögonen för honom när hans äldsta har blivit äldre men tyvärr tror jag ej han har fått lika mycket ston som tex camaro M.
Jag stod i valet och kvalet förra året och jag valde Camaro M av den enda anledningen att Camaros ägare tog sig tiden med mig. De svarade på frågor, de var öppna för förslag och de var hur lätta och trevliga som helst att göra med. Dessutom fanns han tillgänglig hela tiden.

Cagancho å andra sidan, där fick jag inte tag på stationen på länge. När jag väl fick tag på dem och frågade hur tillgängligheten skulle se ut hade de ingen aning eftersom han tävlade. Det hela verkade väldigt ostrukturerat!

Dessutom har jag ett obeprövat sto och jag ville ha någonting som bevisat sig, och det har ju Camaros avkommor gjort.

För athenas sto skulle jag kunna välja vilket som av de två herrarna. Om man får tag på semin förstås.

Liknande trådar

Avel Vad tror ni om honom till denna: Elit-prem, 163 cm e Cortez u Elit-sto (Gaston – Jarramas) Helsyskon i svår hoppning (exp USA)...
Svar
5
· Visningar
1 027
Senast: Tant Gredelin
·
Avel Jag ska eventuellt skaffa ett sto e Pentagon- Landlord- Maraton och jag har redan börjat fundera lite på hingst till henne om det blir...
2
Svar
31
· Visningar
2 812
Senast: sassiball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka