vilka papper

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare jamun
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 828
J

jamun

Har ett sto som jag håller på och seminerar ev med Top nordpol, godkänd rp hingst, mitt sto är av okänd härkomst, får fölet gråa papper? kommer det stå okänd härkomst i passet?

Sv: vilka papper

Jag tror att hon kommer hamna i raskod 43, det vill säga, hon är efter en godkänd hingst i ASRP, men utan en "hel härstamning". För att räknas som en "riktigt" ridponny ska dem ha tre godkända hingstar "i rad". Förstår du hur jag menar?

Jag har en sån som du. :p Pappa är Verdi och mamma är helt okänd. Jag väntar på hennes pass just nu, så har inte sett det. Men gissar på att dem antingen är vita, eller gröna med raskod 43. jag vet inte hur dem gör med "färgerna"

Ditt sto är en 99 eftersom hon är okänd.
Top Nordpol är 93, alltså "riktig" ridponny
Då borde fölet bli 43:a

Men färgerna vet jag inte hur dem gör, väntar som sagt på resultatet själv. Spännande att se hur det ser ut. :laugh:

Det finns lite info på ASRP:s hemsida. Läst där?

*KL*

.. så om jag betäcker mitt ridponnysto (med en godkänd hingst), som har full stam men inte godkända hingstar så blir det en 43:a?:idea:

Det beror på om hon är 99-a eller 93-a. Som jag har förstått så blir ungen 43-a om hon är 93-a och betäcks med godkänd rp-hingst. Rätta mig om jag har fel - men det kan aldrig gå från 99-a till 43 på en generation.

Hon är en 99:a, så då blir fölet en 93:a?? eller

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll... 2
Svar
25
· Visningar
3 070
Senast: Freazer
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
947
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 632
Senast: Badger
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon... 2 3
Svar
53
· Visningar
6 665
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka