Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har efter mycket om och men bestämt mig för att betäcka mitt sto. Hingstarna det står mellan är Dalwhinnie och Faustinos. Jag har...
Svar
12
· Visningar
1 314
Senast: pastejja
·
Avel Vet någon nått om honom?? 2 3
Svar
42
· Visningar
7 573
Senast: Nelle
·
S
Avel Ännu en tråd angående detta :crazy: Jag hade bestämt mig för Lingh till mitt 3-åriga Channonsto, men nu har hans spermakvalitet ju... 2
Svar
27
· Visningar
2 878
Senast: Pisan
·
S
Avel Tja, har ni några tips?
Svar
3
· Visningar
1 586
Senast: Bodil Åslund
·
Avel idag skall jag äntligen skicka iväg min lilla tös till hingsten. hoppas att hon är brunstig, de syns int så bra på henne, men bakbenen...
Svar
4
· Visningar
774
Senast: vinkelina
·
K
Avel Har ett stort varmblodssto på 170cm som vi letar hingst till. Hon är stor o grov mer som en holsteiner i kroppen än ett vbl. Hon har ok... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 198
Senast: Danaa
·
V
Avel Har fått hem en liten lipizzanerflicka och det är några förkortningar i stamtavlan jag inte förstår. T.ex. står det 120 Favory Pici Hun...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: MiaFia
·
Avel Hej. Jag funderar på att betäcka vårat newforest sto e: winsomes adrian. Är sent ute men inte för sent hoppas jag. Jag har bara avlat på...
Svar
2
· Visningar
975
Senast: HannaPP
·
Avel Har insem mitt sto med Richfield 1061 & hon är en frögurka men det vill sig inte. Två gånger har hon gått tom och vet.fattar... 2
Svar
26
· Visningar
2 763
Avel Jag har ett 12 årit Coretz zto, som jag ska betäcka, för första gången. Och jag kan verkligen inte bestämma mig mellan Zuidenwind eller...
Svar
14
· Visningar
3 658
Senast: Svenskt
·
Avel Hej alla kloka. Jag har ett sto E: Carland UE: Aerline H. Som ska betäckas om 2 -3 år. Men jag rotar redan nu bland hingstarna och...
Svar
5
· Visningar
937
Senast: Lintrollet
·
Avel Jag tycker att man läser ganska ofta numera om hingstar som fått pungbråck. Kan inte påminna mig om att jag läst det "gammalt tillbaka"...
Svar
9
· Visningar
1 207
Senast: Jeps
·
Avel när skulle ni säga att ett sto är för gammalt att betäckas? har ett sto som nu är 17 år, åker förhoppningsvis iväg på måndag till...
Svar
5
· Visningar
1 002
Senast: Masse
·
Avel En "brun" häst med ljusbruna ögon (mer i färgen som svettfux) Kan den vara annat är gulbrun? Maria
Svar
8
· Visningar
1 339
Senast: Laahra
·
V
Avel Har läst lite här på buke om helwan..Mitt sto är efter honom och jag har frågat mig omkring allt aldrig hört något riktigt bra om denna...
Svar
6
· Visningar
1 624
Senast: Laahra
·
Avel Jag satt och funderade på om det är ovanligt att ston adopterar ett "extra" föl vid sidan av sitt egna? Man hör ju om ston som låter...
Svar
2
· Visningar
906
Senast: Cornelia
·
Avel Vad har ni att säga om nya pållans stam? Jag är inte så insatt i dessa hingstar. Vad skulle hon passa, rent stammässigt, ihop med för...
Svar
16
· Visningar
1 526
M
Avel Satt och funderade över det här med råmjölken som är så bra att ha om något händer. Men nu funderar jag på när man mjölkar stoet. Är...
Svar
11
· Visningar
972
Senast: martina
·
Avel Söker tips på högställd, högädel, helst inte så lång eller stor, MYCKET bra bakben och HÖG ridbarhet. Vilka hingstar skulle ni tipsa om... 2
Svar
21
· Visningar
3 747
Senast: pastejja
·
Avel Vi har ett fölsto som vi måste ta bort, antagligen ganska snart. :cry:Vid sin sida har hon ett 12 dagar gammalt föl. När som helst (typ... 2 3
Svar
49
· Visningar
6 256
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin
  • Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023