Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Avel Har fått hem en liten lipizzanerflicka och det är några förkortningar i stamtavlan jag inte förstår. T.ex. står det 120 Favory Pici Hun...
Svar
1
· Visningar
777
Senast: MiaFia
·
Avel Hej. Jag funderar på att betäcka vårat newforest sto e: winsomes adrian. Är sent ute men inte för sent hoppas jag. Jag har bara avlat på...
Svar
2
· Visningar
975
Senast: HannaPP
·
Avel Har insem mitt sto med Richfield 1061 & hon är en frögurka men det vill sig inte. Två gånger har hon gått tom och vet.fattar...
2
Svar
26
· Visningar
2 763
Avel Jag har ett 12 årit Coretz zto, som jag ska betäcka, för första gången. Och jag kan verkligen inte bestämma mig mellan Zuidenwind eller...
Svar
14
· Visningar
3 655
Senast: Svenskt
·
Avel Hej alla kloka. Jag har ett sto E: Carland UE: Aerline H. Som ska betäckas om 2 -3 år. Men jag rotar redan nu bland hingstarna och...
Svar
5
· Visningar
936
Senast: Lintrollet
·
Avel Jag tycker att man läser ganska ofta numera om hingstar som fått pungbråck. Kan inte påminna mig om att jag läst det "gammalt tillbaka"...
Svar
9
· Visningar
1 207
Senast: Jeps
·
Avel när skulle ni säga att ett sto är för gammalt att betäckas? har ett sto som nu är 17 år, åker förhoppningsvis iväg på måndag till...
Svar
5
· Visningar
1 001
Senast: Masse
·
Avel En "brun" häst med ljusbruna ögon (mer i färgen som svettfux) Kan den vara annat är gulbrun? Maria
Svar
8
· Visningar
1 337
Senast: Laahra
·
V
Avel Har läst lite här på buke om helwan..Mitt sto är efter honom och jag har frågat mig omkring allt aldrig hört något riktigt bra om denna...
Svar
6
· Visningar
1 621
Senast: Laahra
·
Avel Jag satt och funderade på om det är ovanligt att ston adopterar ett "extra" föl vid sidan av sitt egna? Man hör ju om ston som låter...
Svar
2
· Visningar
906
Senast: Cornelia
·
Avel Vad har ni att säga om nya pållans stam? Jag är inte så insatt i dessa hingstar. Vad skulle hon passa, rent stammässigt, ihop med för...
Svar
16
· Visningar
1 526
M
Avel Satt och funderade över det här med råmjölken som är så bra att ha om något händer. Men nu funderar jag på när man mjölkar stoet. Är...
Svar
11
· Visningar
972
Senast: martina
·
Avel Söker tips på högställd, högädel, helst inte så lång eller stor, MYCKET bra bakben och HÖG ridbarhet. Vilka hingstar skulle ni tipsa om...
2
Svar
21
· Visningar
3 744
Senast: pastejja
·
Avel Vi har ett fölsto som vi måste ta bort, antagligen ganska snart. :cry:Vid sin sida har hon ett 12 dagar gammalt föl. När som helst (typ...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 251
Senast: ameo
·
Avel Hej! Jag letar efter en dartmoorhingst att ev. betäcka mitt sto med:laugh:, men jag hittar inget ställe att leta. Har tittat på...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: Dolly
·
M
Avel nu undrar jag om ett sto är för gammalt för betäckning vad 16-17 års ålder? hur gammal kan dom vara? hon har haft ett föl för 4 år...
Svar
12
· Visningar
1 265
Senast: kea
·
M
Avel Hej, Jag köpte en häst för 3 -4 månader sen, Sutina heter hon. för cirka 1,5 år sen fick hon ett föl, en hingst som heter Anitus. För...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
19 462
Senast: moontje
·
Avel Vet inte om jag lägger tråden rätt nu... Men annars får moderator flytta den... Jag har en häst som är väldigt kort i fram i både...
Svar
11
· Visningar
1 539
Senast: Seabaz
·
Avel Efter att ha bedrivit trav-avel ett tag så har nu en halvblodsmärr ramlat in på gården. ;) Så nu kommer lite frågor till er med...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 330
Senast: gylle
·
Avel Jag är ju snart i hästköpartagen igen, och kan ju inte låta bli att redan nu höra mig runt. Har fyra intressanta här, men frågan är vad...
Svar
7
· Visningar
996
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka