• Avel
  • Trådstartare Trådstartare stommen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hingstval

Om du vill ha en äldre välbeprövad hingst kan jag starkt rekommendera Don Primero! Han har enligt blup.se en av de högsta avelsblupen för dressyr i Tyskland (bara det säger väldigt mycket...). Han toppar även avelsblupen för dressyr i Sverige, två är De Niro och trea Bocelli! :bump:

Annars hade Skovens Rafael :d(91010 på gång) varit en kandidat, även om han har Rubinstein i tredje led på fädernet.

Don Primero tycker jag mycket om, men vågar inte lägga honom på denna stolinje som kan ge smått. Linnea själv är ju än så länge bara 159 cm och hennes mamma på 160 cm har gett både stort och smått genom åren.

Skovens Rafael har jag inte alls tänkt på. Måste läsa på lite mer om honom. Någon som har sett nåt föl efter honom, eller har de inte hunnit födas ännu. Hans första årgång kommer väl i år va?

Tänkte att jag skulle berätta hur det hade gått. Efter mycket funderande seminerades Linnea med Don Romantic den 30/5 och är dräktig!!! :banana:

Men vad kul. Grattis! Jag drömmer själv om en DR bebbe men vågar inte chansa på någon av mina krångeldamer. Blir så dyrt med skick om det krånglar.

Tack! Nej, när det gäller hennes mamma (e. Maraton) som har krånglat lite så har jag inte vågat eftersom språngavgiften är så pass dyr, trots att jag har hört att den kombinationen blivit bra flera ggr.
Därför är det ju kul att testa den stolinjen med Don Romantic i alla fall.

Tack!
Ja, jättekul att hon tog sig direkt.
Har ert Channonföl kommit ännu? Vad var det för stam på mammans sida?

Ja vi har fått ett alldeles underbart ädelt, rörligt hingstföl e. Channon.
Mamman är e. Furst Heinrich-Don Gregory-Rubinstein-Inschallah x och trots att hon också är skimmel ser fölet (liksom hennes två tidigare) inte ut att bli skimmel.

Bilder på honom hittar Du i bildtråden för -09orna och på vår hemsida (länk under profilen)..

Han har fått en riktigt bra typ och har härlig utstrålning..:)) Jättenöjda är vi...men eftersom han är hingst är han till salu.

Liknande trådar

Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 644
Senast: Jealle
·
Avel Har ett sto här hemma som vi igentligen hade bestämt hingst till. Men eftersom hingsten står på naturlig betäckning och nu ska åka från...
Svar
19
· Visningar
2 415
Senast: Gabby_Ossi
·
S
Avel Hej! Jag har ett fint sto vid namn Thip Rebellona (Rebel Z-Electro) som precis fått ett väldigt sött stoföl efter Cartier. Nu vill jag...
Svar
8
· Visningar
1 225
Senast: KickiH
·
Avel Jag går i hingstfunderingar till mitt sto som skall betäckas nu under våren. F. 2003 170cm hög e. Rubiquil (Rubinstein I) u. Inette ue...
Svar
0
· Visningar
1 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka