Vill ha en högädel, rörlig hingst, tips?

Sv: Vill ha en högädel, rörlig hingst, tips?

fast Don Primero ligger tvåa på blup på typen. Så även om han inte förädlar så ger han bra typ.

Det är så intressant att jämföra mina två föl; Den ene (e:Hohenstaufen II) är ädel, lätt och med bra hals. Den andre (e: Don Primero) är mera muskulös, större och med bättre vinkel på bakbenen. De är väldigt fina båda två fast på sina olika sätt.

Tycker att Don Primero-ungen utvecklas mycket fint framåt, hon växer i sin kropp och gången kommer mer och mer. Lite som den fula ankungen...;)

Sv: Vill ha en högädel, rörlig hingst, tips?

Jag sa ju det :angel:,tro mig jag har örnkoll på danskarna även om dom inte hoppar........;)

Ja du.. jag blev lite överraskad över att han inte framhållits mer. Hoppas att han används ordentligt nu i år. Frågade om han skulle vara kvar nästa år och det var tydligen osäkert. Nästan så jag blir sugen på att skicka mitt andra sto på betäckning :angel: (fast jag har inte råd och jag vill att hon ska ridas).
/U

Liknande trådar

Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
678
Avel Någon kunnig som kan tipsa om någon lämplig hingst till ett Jazz - Weltmeyer sto? Vilka kombinationer brukar bli bra? Vårt sto är ca...
Svar
11
· Visningar
1 816
Senast: tramp
·
Avel Hej, Jag har ett sto som efter en olycka ev kommer betäckas. Eftersom det inte var planerat iår behöver jag gärna lite tips och...
Svar
7
· Visningar
2 194
Avel Hej! Ny i forumet och vill bara kolla lite om tips... Har nämligen ett roderik-sto som är försiktig på hinder (positivt försiktig)...
Svar
0
· Visningar
912
Senast: Nikkobus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka