Everest 822

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Everest 822

Hmm... Min HINGST efter Everest var oerhört lätthanterad och inte alls särskilt hingstig.

Just sånt tror jag styrs mer av hormoner.

Sen vill jag gärna rätta Fiorano, för hingstkaraktär är INTE detsamma som att de är hingstiga och stökiga! Hingstkaraktär är detsamma som könsprägel, dvs att man kan se på 150 meters håll att det är en hingst och inget annat... MASKULIN helt enkelt.

Ja, men Ameo-du måste håla med mig om att han verkligen hade hingstkaraktär! Han hade en underbar utstrålning!

Bilderna är på G, men av någon anledning har de inte laddats upp som de skulle. Suck.

Oki! "Effi" beter sig väldigt ofta som en hingst och SER faktiskt ut som en oxå. Världens hingstnacke. Då kanske det inte är något han ärvt. Kanske e klapphingst trots allt. Eller så har han kanske helt enkelt bara lite mkt hormoner.:) Har ju hört att valacker kan betäcka men han gör både det och beter sig som en hingst. Så nu får han gå själv i hagen:(

Här komer bilderna på finaste Evert!

Everest_2.jpg

everest_1.jpg

Har en bekant som har ett 6-årigt sto e Everest-Ramlé Z.
Superfin häst! kommer nog kunna hoppa hus! stora hus!
verkar trevlig i huvudet, har lite humör dock (men de har väl alla bra ;)) fin i kroppen, ser verkligen ut som en svårklasshäst. ganska stor, mkt tryck i galoppen. jättefin helt enkelt :)

Hej,

Blev lite nyfiken på vad det va för skador som den everest avkomman haft.
Har läst mkt om skadade kotor o dåliga hovar hos everest avkommor.
Hur gammal är den? Har den blivit bättre såden fått komma ut och tävla ngt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 534
Senast: ildiko
·
Avel Jag söker avkommor till mitt sto som stått som avelssto i Danmark. Jag har sökt på alla sätt jag kommer på efter dem men hittar inget...
Svar
2
· Visningar
555
Senast: KattenJ
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
426
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka