AKROBORI ...igen :-)

Sv: AKROBORI ...igen :-)

Jag har en akribori-dotter som har en mamma som är väldigt spänd och tittig. Dottern är det coolaste som finns och har verkligen inte ärvt det av mamman så än så länge är hon mycket mycket fin att hålla på med, dock bara ett år gammal så vi får väl se...=) Men jag är nöjd med henne än så länge och kunde inte fått en bättre avkomma enligt mig. Jag tycker att de som ÄGER avkommor efter akribori är supernöjda med dem, men de som inte äger avkommor snackar mycket om hur missnöjda andra är med dem. Men jag vette tusan...=) Jag är nöjd med min!

Sv: AKROBORI ...igen :-)

Min Akriboriavkomma (f.2007) är och har hela tiden varit mycket cool och extremt lätthanterad, något han naturligtvis delvis kan ha ärvt från sin mor. Saker som att leda, lasta, verka, vaccinera, avmaska osv har aldrig varit några problem, han finner sig i allt och är mycket lyhörd. Definitivt inte bufflig eller spänd. Han följde mig utan att ifrågasätta rakt ut i skogen bort från alla andra hästar innan han ens var avvand. Sen är han ovanligt social, har aldrig haft, inte ens sett, en sådan "knähäst" förut... Han var djupt olycklig när han fick gå i egen hage några månader förra våren medan vi väntade på att testikel två skulle ramla ned.

Han har dock ganska medelmåttig trav, något sämre än sin mor, men inte sämre än att det går att träna fram en god trav. Hur det ligger till med hopptalangen ämnar jag ta reda på nu i sommar, men jag upplever att han inte är lika rörlig som sin mamma så jag förväntar mig inte att han är en bättre hoppare. Men han hoppar knähöga hinder fritt i hagen om jag hoppar före (sa jag att han var social?), så han är inte nödbedd. Exteriört är han snyggare och mer korrekt än sin mor, men han är sen i utvecklingen och än så länge ganska liten.

Kort sagt, jag är inte besviken på Akribori, bara på att det blev en hingstavkomma...

Liknande trådar

Avel Trodde jag skulle slippa detta i år eftersom tanken var att få en fin och frisk fölis i april. Nu ville sig ju ödet annorlunda och mitt...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 938
Senast: Valencia
·
Avel Med resultaten från Verden och lite annat svammel... :) Dagen i Verden (fredagen med visning vid hand plus löshoppning) vad grymt...
Svar
18
· Visningar
1 405
Senast: Nin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka