Räcker garnet?

Otherside

Trådstartare
Jag har beställt jättefint baby-alpackagarn i en färg jag letat länge efter. Jag tänker sticka en rätt lös och ledig tröja åt mig själv, på rundstickor 4 mm tror jag. Men - räcker garnet?! Det ser lite ut, tycker jag; 12 nystan med 50 g i varje, dvs 600 g sammanlagt. En garnbutik jag rådfrågade tyckte det skulle räcka. Men jag är osäker - bör jag köpa lite mer för säkerhets skull?
baby alpacka-garn.webp

Kan du inte provsticka en bit för att räkna ut hur hårt du stickar och hur mycket som kommer att gå åt?
Jag stickar aldrig efter andras mönster utan gör mina egna, mäter och räknar, men det kräver förstås att man inte tycker att räkning är svårt.

Kan du inte provsticka en bit för att räkna ut hur hårt du stickar och hur mycket som kommer att gå åt?
Jag stickar aldrig efter andras mönster utan gör mina egna, mäter och räknar, men det kräver förstås att man inte tycker att räkning är svårt.
Ja, så får jag nog göra. Jag tänker mest att jag bör beställa mer rätt snart om så behövs, så färgen stämmer.

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 701
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka