Nödboende för myndigt barn

Bullen22

Trådstartare
Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp.
Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år.
Från strulig tonåring som sökte sig till fel umgänge, rökte på, slogs, misskötte skolan till att hon sen landar, jobbar, sköter sig.
Haft egen häst, skött det själv.
Sen börjar hon hänga med ett gäng invandrare, papperslösa.
Hon hyr bil och de smugglar och min dotter är med i detta.
De kör sönder bilen och försäkringen är femsiffrig. Den står på dottern och jag tar den, vid två tillfällen.
Sen ringer det utlänningar från Malmö o hotar mig o familjen för att hon inte betalar efter nån penningtvätt ( hon har inte pengarna, hon har swishat vidare o banken låste hennes konto).
Jag har endast hjälp henne att betala till företag för att jag inte vill att hon ska börja sitt liv hos kronofogden, då blir uppförsbacken ännu värre.
Jag har aldrig betalt nån som ringt hem o hotat mig...
I alla fall, efter detta så får vi henne från stan, utomlands iväg på jobb.
Dock varar det bara en dryg månad, sen kommer hon tillbaka.
Och ganska snart hittar jag filter, tobak och även joint ibland.
Jag vet att det är oki i stora delar av världen att röka på, men detta är destruktivt och mörkt.
Hon sitter i nån lägenhet med fel människor och röker, och andra där sysslar säkert med värre medel.

Hon klarar knappt ögon kontakt nu.
Hon är så full av ångest.
Jag tror även de utsatt henne för hemska saker tidigare innan hon åkte på jobb, när hon vid tillfällen tog tyngre droger.
Hon kan knappt ta en dialog.
ingen ögonkontakt, inte hålla fokus i 3 minuter..

Jag vet inte var hon är ibland.
Hennes attityd är hemsk.
Hon är helt dokoriserad av den här miljön.
Hon tycker det är helt normalt att va ute hela nätterna, sova hela dagarna.
Hon klarar inga motkrav. Allt ska bara va enkelt.
Jag ser min fina ansvarsfulla dotter bli något jag inte kan förstå.
Jag är rädd. Väldigt rädd.
Hon har inget konsikvenstänk.
Lever från hand till mun och har aldrig en plan.
Hon anförtror sig lite till en släkting.
Den är den enda.
Där säger hon att hon vill väck.
Att det är de enda som kan rädda henne.
Hon måste bort.

När jag va ung va det en tjej i skolan som hamnade på glid.
Hennes föräldrar tog mobilen och körde henne till en gård ute på landet, och där fick hon bo och sköta djuren.
Utan kontakt med någon från hennes gamla liv.
Det kom dit en psykolog en gång i veckan.
Jag tror hon va där 4-5 månader och föräldrarna bekostade detta..
Det va ju då.
Den möjligheten finns kanske inte idag.
Men jag har panik.
Socialen hjälper inte. De anser att hon har en sund tanke om framtiden.
Hon är smart, verbal och snackar sig ur mycket.
Jag har kontaktat flera myndigheter, men erbjuds bara stöd och vägledning.
Jag vill inte ha det.
Jag vill att någon proffisonell hjälper till.
Att någon, som kan, kommer in och tar i från tårna. Fångar upp henne liksom..
Får henne härifrån. Hon är så himla låst till det här gänget, även när hon inte vill.
De kan ringa mitt i natten och hon kommer då in till mig och gråter och säger stt hon inte orkar ut, men hon måste..
Och sen kommer det nån skum bil o hämtar henne..
Sen 8ggr av 10 VILL hon ju själv ut till som..
Hon är 50% denna människa som jag inte längre känner, sen 50% är hon min goa unge som kollar "svensson svensson", bakar, sover hos mormor o dansar med småsyskon i vardagsrummet..

hjälp mig, innan jag förlora mitt barn

Har du polisanmält henne för det olagliga hon gjort (joint, pengatvätt, smuggling, m.m.)? Om inte Soc hjälper så är det nog bara den vägen kvar. (Polisen kan även göra orosanmälan).
Hon kanske behöver nåt drastiskt för att kunna ändra väg.

Har du polisanmält henne för det olagliga hon gjort (joint, pengatvätt, smuggling, m.m.)? Om inte Soc hjälper så är det nog bara den vägen kvar. (Polisen kan även göra orosanmälan).
Hon kanske behöver nåt drastiskt för att kunna ändra väg.
Polisanmäld, rättegångar och domnar är gjorda.
Böter på böter.
Jag hade hoppats på obligatorisk tester en period, inte böter..
Så, ja, hon är polisanmäld och gar suttit i förhör, fått böter osv

Polisanmäld, rättegångar och domnar är gjorda.
Böter på böter.
Jag hade hoppats på obligatorisk tester en period, inte böter..
Så, ja, hon är polisanmäld och gar suttit i förhör, fått böter osv
Kan du anmäla henne och försöka få till ett LVM eller så? Hon förstör ju uppenbart sitt liv och framtid. Fast det är ju ett problem om hon är bra och kan prata sig ur sådant, då fungerar ju inte sånt..antar jag.

Tänker annars att såfort du inte vet vart hon är nånstans att du anmäler henne som försvunnen hos polisen, så kanske dom hittar henne hos någon i en sådan där lägenhet och kan se hur hon är där..sker det tillräckligt många gånger så kanske dom gör något åt det tillslut..?

Annars tyvärr så är det ju så att om hon inte vill ha hjälp så finns inget att göra riktigt, positiv förstärkning kanske, bara kontakt med henne när hon vill söka hjälp. Så hon inte kan komma till dig när hon känner för det och fortsätta med sitt destruktiva liv.

Kan du anmäla henne och försöka få till ett LVM eller så? Hon förstör ju uppenbart sitt liv och framtid. Fast det är ju ett problem om hon är bra och kan prata sig ur sådant, då fungerar ju inte sånt..antar jag.

Tänker annars att såfort du inte vet vart hon är nånstans att du anmäler henne som försvunnen hos polisen, så kanske dom hittar henne hos någon i en sådan där lägenhet och kan se hur hon är där..sker det tillräckligt många gånger så kanske dom gör något åt det tillslut..?

Annars tyvärr så är det ju så att om hon inte vill ha hjälp så finns inget att göra riktigt, positiv förstärkning kanske, bara kontakt med henne när hon vill söka hjälp. Så hon inte kan komma till dig när hon känner för det och fortsätta med sitt destruktiva liv.

Polisen kan ju tyvärr inte göra så mycket mer än orosanmäla och lagföra skulle jag säga.
Såklart ta henne ur den akuta situationen men det är ju soc som behöver agera.

Sen alltså, man kan ju inte anmäla någon försvunnen så fort den är hos en "kompis" frivilligt, även om det är ett jäkla pissumgänge...

Ts, det är en jäkla skitsits alltså. Fortsatt ligg på soc med orosanmälningar. Det kan man göra även om hon är.myndig.

Liknande trådar

Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 113
Senast: tomte
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 915
Senast: Ninnurur
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
888
Senast: Badger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 771

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka