Sv: Nintender

7 dagar kvar till vår dräktighetskoll.. åhh.. tiden bara sniglar sig fram...*suck*... Hoppas att hon tagit sig iallafall!!!

att han bara är tillgänglig JUNi månad ut:(

Enligt hingststationen han står på är det där bara RYKTEN :) , de har ingen sådan information, de borde ju veta tycker man, så ni kan förhoppningsvis andas ut :) Lycka till!

Det var hans ägare Lotta west som skrev det till mig när vi hade mail kontakt.

vi kommer även korta av hans säsong så det blir bara juni ut så det var bra att ni
var så snabba.

Ovanstående är kopierat direkt från vår mail.

Men jag får väl också tilllägga att de kan ju ha ändrat sig sen hon skrev det, det var 1 vecka sedan och mycket kan hända under den tiden. :)

hmm...skall komma o vara en riktig glädjeförstörare... F. hade INTE mkt koll på vad som gällde innan alllt var 110% färdigt med att han skulle verka där! Visste inte vart han skulle tappas, hur/när prover var inskickade el om han överhuvudtaget skulle vara där från början...MEN vi hoppas ju att ryktet inte stämmer! =)

Mitt sto (alltså halvsyster t Seagirls) skall kollas på 17 dygn imorgon...så börjar bli lite nervös! Hon släppte tyvärr sitt ägg vid sämsta tänkbara tidpunk, men hade en 6:a :o o sperman har sett väldigt bra ut så bara att hålla tummarna!

Jag pratade med Flemno där han tappas förra veckan och dom hade inte hört någonting från West om att han inte skulle vara kvar hela säsongen! Dom tyckte inte det var roligt med sånt skvaller som florerar på olika forum. Dom skulle kolla med West samma dag och höra av sig men jag har inte hört något mera. På Faktabladen står han till 14/8 och det har dom ju själva skrivit. Ändras det så bör dom ju ändra där om dom är seriösa, tycker man!

Hej!När jag seminerade hade inte faktabladet kommit och Lotta samt Flyinge sa ingenting om slutdatum för honom... Så vi litar på Faktabladet. Kul att ni bet båda era fina ston med honom:)

ja, skall fråga Lotta i morgon o se om hon vet mer nu.

Lycka till med nintenderbebisar iallafall.

jag har ännu ej sett honom IRL men det blir väl snart. Spänannde stam har han iallfall.

jag pratade med henne i telefon o hon sa att han bara kommer vara på flyinge juni ut...Converter är där nu med. Nintender har fått 50 ston på 3 veckor ca. Inte dåligt!

Man kan ju chansa o ta en annan hingst på Flyinge om det ej skulle ta sig ,,,om man nu gillar någon av de andra o anser att den är en "värdig" 2a :).

jag pratade med henne i telefon o hon sa att han bara kommer vara på flyinge juni ut...Converter är där nu med. Nintender har fått 50 ston på 3 veckor ca. Inte dåligt!

Man kan ju chansa o ta en annan hingst på Flyinge om det ej skulle ta sig ,,,om man nu gillar någon av de andra o anser att den är en "värdig" 2a .

Så det är alltså rätt att han inte är tillgänglig för TAI/AI efter juni månads slut?

Han står väl på Flenmo nu? Jag får TAI hit till Flyinge på honom...

Converter II är fin, men för liten för mina ston...

Var det verkligen INGEN som trodd epå mig när jag sa att det var L.West som sagt det själv till mig att han bara skulle gå juni ut...???

Jag kommer inte med falska rykten!!! Är det något som jag hört från andra så säger jag ju att det är ett rykte. Men nu var det info DIREKT från ägaren!

FÖr övrigt så kolades mitt sto idag, hon var dräktig!!

Grattis!! Han verkar ha bra simmare!

Det var nog ingen som trodde att du kom med falska rykten!

Bara att det som sades ej stämde.

Vem vet, det kanske ändras igen..

Grattis!! Han verkar ha bra simmare!

Det var nog ingen som trodde att du kom med falska rykten!

Bara att det som sades ej stämde.

Vem vet, det kanske ändras igen..

Jo men det du skriver där uppe visar ju att de inte trodde mig, alltså trodde de att jag spred ett falskt rykte.
Men ärligt VARFÖR skulle jag göra det o vad skulle ja vinna på det?
Jag hade aldrig dragit upp det om inte LOTTA själv sade det till mig. och jag skrev redan i första inlägget att det var L.West som gett mig infon. JUST för att det inte skulle bli ett sk falskt rykte.
Självklart tycker jag att det är förbaskat synd att han inte ska verka mer än till denna månadens slut. Men jag förstår ju dem också, de gör ju det för att skona hingsten med tanke på att han redan i januari började sin avelssäsong i tyskland. Vilket har börjat sätta sina spår.

För de som inte får sina ston dräktiga på första försöket hoppas ju jag med att det ändras.

Enligt hingststationen han står på är det där bara RYKTEN :) , de har ingen sådan information, de borde ju veta tycker man, så ni kan förhoppningsvis andas ut :) Lycka till!

Men enligt ÄGAREN jag fått infon ifrån är det sant. Så gör inte det.

Tycker det är förbaskat tråkigt att behöva bli beskylld för att starta falska rykten när det man säger är sant. Förbannat tråkigt tycker jag.

Nästa gång man får en sådan info kanske man ska hålla tyst om den så får resten ev befolkningen stå sitt kast. Jag ville bara vara hjälpsam och delge info. Men det fick man ingenting för.
VÄldigt märkligt att när jag skrev at han inte gick längre än till juni ut så var det bara rykten, trots att jag påpekade att det var från L.west. Men så fort någon anann skrev det så var det helt okej. DÅ trode ni på den personen.
Så lusten att skriva här försvann ju en hel del just nu.

Ha de så bra o lycka till med era Nintender fölisar

Jag förstår hur du känner men tror du inte att folk reagerar så för att nyheten kommer som en överaskning för dom och borde inte sådan här viktig information nå ut till alla som berörs. Jag tänker ju inte betäcka med denna hingsten men man tänker ju på dem som valt just honom,det gäller nog att ha en plan B skulle jag tro. Grattis till dig som har ditt sto dräktigt. Man vet aldrig kanske hingstägaren tänker om.

Självklart förståligt, men att bli anklagad för att sprida falska rykten förstör ju ens lust att hjälpa andra. Speciellt då jag verkligen påpekade att det var ifrån ÄGAREN jag fått infon.

Liknande trådar

Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 028
Senast: Kirre
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 516
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 594
Senast: _Taggis_
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 309
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka