Sv: Nintender

Vad roligt det skulle vara om de tar sig samtidigt! Q (halvsyster till Seagirls) seminerades i måndags, också med Nintender, men hade faktiskt inte ovulerat tisdag så hon fick en dos till igår, hoppas hon släppt nu...

Min seminerades både tisdag och onsdag pga röd dag tors och skall på koll fredag.

"mamma häst" velar jag fortfarande mellan Quintender och Caressini L...Varför skall det vara så svårt att bestämma sig:confused:

Jag känner igen detta velande, men det är nog för att man inte är riktigt säker på vilken hingst som passar bäst och självklart vill man ju göra det rätta valet. i efterhand kan man ju inte komma o säga: ahh.. jag skulle tagit den andra! Det går ju inte.

Vårt sto blev seminerad idag.. ska kollas på måndag!!

Hejsan!

Ditt sto är rätt ugnt så det kan bero på att hon inte riktigt känner sig redo(behöver ju absolut inte vara så). Vi har ett sto(4 år) som inte ville släppa sitt ägg förra året. Men det gick bra till slut. Men de fick spruta henne så att hon släppte ägget och seminerade henne då. Det gav ju possitivt resultat och hon väntar föl om bara ett par veckor.
Så ge inte upp. Detta stoet ville inte bli dräktig som 3 åring. Hon var lite omogen redan då.
Men du ska se att hon nog släpper det. Har de gjort ett bakt prov på henne?
Vi hade ett år våra hästar på en seminstation där de missade att ta bakt prov på de stona. Så den ena ville inte släppa sitt äg pga infektionen hon hade och en blev inte dräktig förrän försök 2 pga infektionen...

Hon står med två ägg så vill inte spruta Hcg på henne med risk för tvillingdräktighet...Men det ena ägget ser ut att vara på väg tillbaka. storleken har minskat lite.

Detta är semineringar på första brunsten så vi får se hur det blir, hon teasas på hingst varje gång, men är så där lite lagomt intresserad och sen blir hon rädd för honom:)

Hon har inga tydliga brunster så hon är lik sin mor och systrar, men skillnaden är att dom ovulerar snabbt och sen visar mera brunst och intresse för hingst...

Tar alltid baktprov på mina ston och det är även gjort på henne och såg bra ut.

Koll i morgon igen.

Nä om de har 2 ägg bör man ju undvika det :)
Det låter ju bra att ägg nr 2 är på väg tillbaka...
Får ju hoppas att hon tar sig. En del ston tar ju bara längre tid på sig. Men det brukar ju gå bra ändå. Ska ringa bollerup i morgon o höra hur det går för vårt sto. Hon seminerades ju också i lördags.. Kanske får vi föl samtidigt :)

Hejsan!
Stoet har släppt sitt ägg!! Nu får jag bara hålla tummarna så att hon har tagit sig med!!
Stoet är 4 år. Fick föl i år E: Jaguar Mail. Hennes stam är Quite Easy-Cardento-Swift
Skadade sig svårt som föl men håller för avel iallafall. Slet av sener och leder i vänster bak.
Så därför inga egna meriter eller blivit visad på någonting annat än fölmönstringen o blev då klass 1

Usch den olyckan lät inte rolig! Men tur att hon håller för avel iaf.
Min står kvar med ett stort ägg och ett "snöigt ägg" och är mega brunstig när vi teasar henne på hingsten. Semineras igen i morgon....

Attans också.. Jag som hade hoppats att vi hade kunnat få ha samma dag :)Men vi får ju följas åt året som kommer :) Samma hingst till båda väldigt fina ston och dessutom med (förhoppningsvis) bara några dagar emellan... :)

Absolut!:) Neve här inne har en syster till mitt sto, (som jag har fött upp), hon sem också med Nintender så vi är 3 som kommer att fölvaka samtidigt.

Tror att hennes seminerades förra veckan...

Gud vad roligt :) helsyster till dit sto eller?
Verkligen jätte kul att man hittar någon som man kan "följas åt" tillsammans med.
Om våra ston håller sig dräktiga och tar sig på detta försöket (håller tummarna så de nästan lostnar) så har vi 1 sto den 14/3 och 2 ston den 20/4 samt då Cindy den 23/4. Hade ju varit sååå extremt smidigt om alla hade fölat samtidigt :)
Det är rätt skönt med de stona som ska föla i april för de är alla VÄLDIGT tydliga med att nu är det dax. Så hoppas hoppas.. Kanske startar de en domino effekt ;) Håller tummarna att ditt sto släpper sina besvärliga ägg snart :) och att hon tar sig.
Vad heter ditt sto?

KL

Vad tror ni om Converter ? Den har licens men inte ngt faktablad.. och jag gissar att det blir Flyinge som tar hand om den också.

En mycket bra fråga!
Jag kan höra med Flyinge i morgon när jag ändå ringer dem. Så kan jag ju skriva vad de säger. SÅ kanske vi får klarhet i vad som gäller för honom. Det står inte på blup vem som är licens hållare för honom?

Är det Converter e: Contender - Silvio I som är född 2000? Om inte Flyinge har infon så bör j hans ägare ha det. Hon är ju så att man kan googla efter en hemsida för kontakt.

Hej!

Neve´s sto är e. Quite Easy-Irco Marco, samma mamma som till min e. Cardento, dvs dom är halvsystrar.

Det är Converter II (helbror till Converter, men f.2002 om jag minns rätt?), som LW har köpt hos PS förutom Nintender, tror att han skulle visas för nämden för ca 2v sedan...LW berättade när jag ringde henne ang Nintender.
Hon sa aldrig vem som skulle vara licenshållare eftersom han inte var klar då. Men man kan väl tro att det blir Flyinge eftersom dom har Balougraph, Careful och Nintender eller vad tror ni?

Ja ´det låter ju verkligen som det de hade ju optic förra året med. Hur kommer det sig att de inte har A-dur där med? Det är väl den enda hingsten som inte står el stått där(ha som hemstation)
Pratade med lotta igår... Nintender ska bara gå på semin juni ut... så missar vi denna gången är det bara ett försök till...*suck*... hoppas hon tar sig...
Men säger bara en sak... Gud vad Lotta är trevlig... Verkligen jätte trevlig och hjälpsam...
Rätt lustigt att din ä e cardento och hennes syster e quite easy och min är e quite easy-cardento... det har inte slått mig förran nu... :)

Lotta är toppen ! Jag tycker det är alldeles fantastiskt att svensk avel har en sån sponsor ! WestLife är väl den störste enskilde hingstägaren i Sverige. Det är verkligen värt att vara rädda om dem !

Ja ´det låter ju verkligen som det de hade ju optic förra året med. Hur kommer det sig att de inte har A-dur där med? Det är väl den enda hingsten som inte står el stått där(ha som hemstation)
Pratade med lotta igår... Nintender ska bara gå på semin juni ut... så missar vi denna gången är det bara ett försök till...*suck*... hoppas hon tar sig...
Men säger bara en sak... Gud vad Lotta är trevlig... Verkligen jätte trevlig och hjälpsam...
Rätt lustigt att din ä e cardento och hennes syster e quite easy och min är e quite easy-cardento... det har inte slått mig förran nu... :)

Attans då.... Min skrutta är seminerad idag och så ska hon semineras på torsdag. Tar hon sig inte blir det samma för oss.... Bara ett försök till. Hoppas, hoppas, hoppas hon tar sig!
Ingen annan av Flyinges hingstar är intressanta för mig..... Möjligtvis Converter II om han nu ska gå via dom.

Jasså, vi får sällskap av ytterliggare en Nintender avkomma i vår :) Vad roligt :)

Jag har faktiskt någon som jag skulle kunan tänka mig OM inte hon tar sig. Men jag håller tummarna hon tog sig på första försöket förra året och det var första gången hon seminerades. Gick lika snabbt då. Så jag håller tummarna för att det går kanon.
Vad var det för stam på din?

Liknande trådar

Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 028
Senast: Kirre
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 521
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 594
Senast: _Taggis_
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 309
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka