Sv: Nintender

Vilken bra stam din 3 åring har, är den visad?

Tyvärr inte, vrickade sig i slutet av april och blev behandlad. Men mamman och mormor är Elit, samt hon har två systrar med hoppdiplom och en helbror som är klass 1 samt en helbror som är plac Svår klass. Själv har hon ett Blup på 145 i hoppning så jag tycker det känns värt att ta ett föl på henne och sen får hon tävla.

Jag ska oxå betäcka med Nintender på ett av mina ston :)
ett svårklass sto vars mamma vart pussianse(hur d nu stavas) vinnare e:swift så ska bli kul att se vad det kan bli :)

Är det någon som vet hur Nintenders gång är. Funderar på att ta honom till mitt anglosto men då det är tänkt att bli en ft häst så är det ju bra att veta hur de rör sig. Sett galoppen på film och tyckte den såg riktigt trevlig ut. Men hur är gången i övrigt?

Siffror från hans 30-dagarstest

Skritt 6,38
Trav 6,31
Galopp 8,00
Ridbarhet 7,38
Interiör 8,25
Hoppning 9,75

Det är absolut värt att betäcka henne. Det var inte så jag menade, var bara nyfiken på vad en donna med den stammen hade kunnat prestera på ett 3 års test.
När ska ditt sto iväg o semineras?

Hon skall kollas på måndag igen. Var inne nu i måndags och då hade hon ett stort ägg, som inte såg helt ok ut samt att hon var inte öppen, dvs brunstig.
Vi teasade henne på hingst och hon var absolut inte intresserad, bara arg...

Så jag hoppas hon kommer igång inom ca 2 veckor...

Man får ju hoppas att det var ett ägg och inte en cysta, jag har ju varit med om en del veterinärer som inte sett skillnaden... Men jag håller verkligen tummarna på att hon snart går in i en brunst. Jag har 3 st på seminstation nu som ska kollas på måndag igen... Så det hålls en massa tummar för dem med. Vill ha rätt så tidiga föl nästa år med.

nån som har sett någon annan exteriörbild än den som finns på flyinges hemsida? Tycker han ser väldigt rakhasig ut på den bilden men den kanske är missvisande?

Hon är ju bara 3-år och visst kan dom ha cystor då, men det hör ju lite till ovanligheten:)

Litar på min semin vet...

Det gamla stoet har cystor varje år men det brukar gå vägen ändå;)

Ja, Jag har sett honom live, samt Pratat med Karl-Henrik Heimdahl på Flyinge förra veckan i samband med bokning av honom.

oki, är intrycket av honom lika bra live som på film?:d har tyvärr ingen möjlighet att åka ner och titta på honom. Nån som vet om jannike ska starta honom nåt i sverige inom en snar framtid?

ja, det är voltairestoet. Koll snart!

Ja, lenes hingst är oxå riktigt fin på löshoppning säger hon o en annan lembke har en hinst e. empire som förut ej varit fin men som nu börjar se bättre ut.Bror till min unghäst. Ja, nästa år skall jag titta in Empire då de går 3 års!! Definitivt!

Någon mer som valt Nintender? Skall höra med ägarna sen hur många som bokat honom.

Hans avkommor verkar vara fina enligt vissa o en hade som sagt vunnit en löshoppnigstävling nyligen.

Hur har det gått för dig?

Jag körde iväg pluttan igår och hon kommer in i brunst inom några dagar.... Hon var helt okomplicerad och fann sig direkt tillrätta. Det bådar ju gott för framtida tävlingskarriär.
Jag är jättenervös.... Vill så väldigt gärna att det ska gå vägen den här gången med allt.

Gud vad roligt för dig, håller tummarna för att det går vägen. VÅrt sto ska kollas på fredag igen förhoppningsvis är det väl dax för seminering snart...

*knapplån*

Jag funderar lite på Nintender till mitt sto efter Cortus-Ceylon. Hon ska iofs föla först (4 - 5 veckor kvar) :D hinner säkert ändra mig innan det är dags för betäckning!

tror att han kan passa henne bra! :) om inte annat med färgen :angel:

Nu är min seminerad idag med Nintender och skall kollas igen i morgon.

Vad roligt det skulle vara om de tar sig samtidigt! Q (halvsyster till Seagirls) seminerades i måndags, också med Nintender, men hade faktiskt inte ovulerat tisdag så hon fick en dos till igår, hoppas hon släppt nu...

Nintender startar i dag på Norrköping Horse show o hoppas han är där nästa helg om min ska gå då så man får ta en nära titt. Raka bakben låter ej bra..inte på min donna som har det iallafall...

Jo, Minandra, det går bra tror jag men hon är ej kollad ännu på sin 17 dagars skulle jag tro. Tror det är 17 dagar i dag sen hon iseminerades o det är helg så kanske i morgon..unghästen är kvalad iallafall så det har gått bra :)

Kul att om det är många som väljer Nintender så vi "snabbt" får se vad han ger!!

Liknande trådar

Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 028
Senast: Kirre
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 521
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 594
Senast: _Taggis_
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 309
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka