Sv: Nintender

Tack förresten för tipset om Nintender :) Det var tack vare dig jag kikade på honom.

haha! Jag tror du hade hittat honom ändå faktist!!

Jag tar ju Empire i år o det är ju delvis pga din donna!

Ja, spännande stam din kommer få! Jag vill köpa den!!;)

Converter tänkte förra ägaren till mitt sto köpa o hon har sagt att hon tycker att jag skall välja honom...så kanske nästa år! O nintenders"" skall man ju definitivt titta in!! Spännande, spännande! Skall de alltså göra ett test på hans sperma som blir offentligt?

njae, de tar de obligatoriska eva/cem proverna, för att han skall få verka här.

Är det ingen som sett honom IR?

Är väldigt sugen på honom, men mitt sto har börjat brunsta nu så vet inte hur jag skall göra riktigt...Man kan ju hoppas hon väntar med att släppa ägg till på månd!

Men skulle vilja höra intryck av hur han ser ut! Om han är lika lätt o fin i typen som han ser ut på video? Och hur hans ben är? Gillar eg inte att betäcka med ngn man inte sett själv eller avkommer till...

.

Men skulle vilja höra intryck av hur han ser ut! Om han är lika lätt o fin i typen som han ser ut på video? Och hur hans ben är? Gillar eg inte att betäcka med ngn man inte sett själv eller avkommer till...

ASVH har ju exteriörbedömt Nintender, så de måste ha utlåtande och poäng på honom.

Ja, jag hoppas på att de lägger ut det på hans blup sida när proverna är klara, för de finns inte ngnstans nu vad jag kan se...!?

Hmm, vid närmare eftertanke kanske man skall ringa o höra med dem eftersom beslutet är lite brådskande för min del...:idea:

jag hade kontakt med familjen West igår och de sa att han är väldigt ädel och snygg och att de avkommor han tilltills lämnat har ärvt mycket av det. fast det säger väl de flesta hingstägare om sina egna hästar, hihi:P

Hejsan !

Nu har vi pratat min sambo och jag!! Som det ser ut i daxläget så blir det Nintender till henne. Det var aldeles för mycket som pekade på att det var rätt hingst till vårt sto :)

Hur kommer man i kontakt med familjen west? vi skulle vilja prata med dem om honom, men den annonsen som fanns i ridsport är ju självklart borta!!! Precis när man behöver det, och min sambo har googlat efter info om dem, men inte hittat något!! Så om någon vet hur man kontaktar dem så får ni gärna lov att PMa mig snarast :) JÄTTE TACKSAM!!

kl och lite OT

Är det någon som kommer ihåg stammen på den fux hingsten dom drog från bruksproven (tror den hette Vivaldi) och som vet vart den tog vägen??

nä Hingstar verksamma inom ASVH 2009.. där finns ett hemnummer? till Lotta West. Annar så är det väl bara att kontakta Flyinge och säga att man vill komma i kontakt med Lotta, de borde ju ha hennes nummer..

Nu har jag bestämt mig till 100% att det blir Nintender på mitt sto i år. Mailade till Lotta W i veckan och fick ett svar jag gillade så nu är det bestämt:D

kl och lite OT

Är det någon som kommer ihåg stammen på den fux hingsten dom drog från bruksproven (tror den hette Vivaldi) och som vet vart den tog vägen??

Vivaldi ägs fortfarande av fam.West och stammen är Indoctro - Nimmerdor

haha! Jag tror du hade hittat honom ändå faktist!!

Jag tar ju Empire i år o det är ju delvis pga din donna!

Ja, spännande stam din kommer få! Jag vill köpa den!!;)

Converter tänkte förra ägaren till mitt sto köpa o hon har sagt att hon tycker att jag skall välja honom...så kanske nästa år! O nintenders"" skall man ju definitivt titta in!! Spännande, spännande! Skall de alltså göra ett test på hans sperma som blir offentligt?

Vad kul att du ska betäcka med Empire :) Var det Voltairestoet eller?

Ja det ska bli spännande att se vad det blir för avkomma med min skruttfia till mamma.
Tävlade henne för första gången för några veckor sedan och hon var felfri! Helt underbart psyke och brydde sig inte om något, tittade inte på några hinder utan skötte sig examplariskt.
Ja ska jag sälja fölungen så står du först på tur :D

ja, det är voltairestoet. Koll snart!

Ja, lenes hingst är oxå riktigt fin på löshoppning säger hon o en annan lembke har en hinst e. empire som förut ej varit fin men som nu börjar se bättre ut.Bror till min unghäst. Ja, nästa år skall jag titta in Empire då de går 3 års!! Definitivt!

Någon mer som valt Nintender? Skall höra med ägarna sen hur många som bokat honom.

Hans avkommor verkar vara fina enligt vissa o en hade som sagt vunnit en löshoppnigstävling nyligen.

Någon mer som valt Nintender? Skall höra med ägarna sen hur många som bokat honom.

Jag har bokat honom till mitt 3-års sto e. Cardento-Irco Marco.

Var på gyn i måndags men hon hade bara ett stort ägg som såg lite "konstigt" ut och hon var inte öppen så det ägget går ju inte att seminera på. Skall åter igen nästa vecka.

Vilken bra stam din 3 åring har, är den visad?
Vårt 4 åriga sto står nu på Bollerup och väntar på att få bli kollad!! För nu är det till 100 procent klart att det blir Nintender till henne i år.
Då blir stammen Nintender- Quite Easy- Cardento, jag hoppas ju självklart att det blir ett sto som jag kan få lov att behålla.

Liknande trådar

Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 028
Senast: Kirre
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 521
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 594
Senast: _Taggis_
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 309
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka