Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

• Låst
Avel Svärmors sto (island) fölade igår :) Ett litet rödblack stoföl blev det. Stoet är svart och hingsten musblack. Hitilsl har hennes...
Svar
1
· Visningar
689
Senast: ameo
·
T
Avel Hej Fick ett föl med ganska skev rygg i Söndags morse, har rättat sig en del men jag undrar om någon här inne har erfarenhet om detta...
2
Svar
34
· Visningar
5 772
Senast: Amanda_F
·
A
  • Låst
Avel Har sökt runt på internet efter isabellfärgade hingstar (stora hästar) och hittar inga. någon som vet nått?
2
Svar
25
· Visningar
4 781
·
Avel Ett av årets föl får inget hull alls. Hon är nu en månad gammal. Växer på höjden, men man ser fortfarande revbenen tydligt, även på...
Svar
11
· Visningar
2 319
Senast: athena
·
Avel Nordis är på betäckning, betäcks för hand. Hon är 13 år, inte haft föl innan. Fisk och i bra hull! Där brukar de göra så att de...
2
Svar
35
· Visningar
3 335
J
Avel Hej, vet inte om jag lagt tråden rätt men 70 dagars har ju med avel och göra så... Det är så att jag är påväg att köpa en häst som...
2
Svar
21
· Visningar
2 231
Senast: Tjejen62
·
Avel Om en holländsk hingst? håller på att köpa mig en liten herre som är imp holland & försöker få fram info om pappan & syskon. Har...
Svar
9
· Visningar
1 293
Senast: nihe
·
Avel Har läst inne på ASVH sida och blir inte klok över om mitt sto behöver visas riden. (tänker på att det görs dom på 3 års testet) Hon...
2
Svar
31
· Visningar
2 465
Senast: QuickStar
·
P
  • Låst
Avel Vilka färger kan föräldrarna ha för att avkomman ska bli svart? Måste någon själv vara svart?
Svar
2
· Visningar
953
·
H
Avel Hejsan, Jag har en åring. som jag undrar lite om någon vet på ett ungefär hur hög han kommer till att bli. Han är en korsning mellan...
Svar
1
· Visningar
878
Senast: tanten
·
L
Avel Hej Hur gör ni andra med era föl betr foder? Vi fick en fin pojke i slutet av mars o han är nu 3,5 månader. Han går i flock med mamma o...
Svar
15
· Visningar
1 976
Senast: Hobnob
·
Avel Någon som vet mer om honom? Minna Teldes unghingst e. Master-Chirac-Indus Jag såg honom kvala till breeders nu i helgen och blev lite...
Svar
12
· Visningar
1 866
Senast: aida
·
Avel Mitt sto ska nu betäckas, men det står mellan dessa två hingstar. Stoet är efter Leuthen-Alpen Furst. Några förslag??:confused:
2
Svar
26
· Visningar
2 716
Senast: Que
·
S
Avel Jag har ett sto som ska betäckas till våren efter 3-årstestet. Eftersom jag inte haft något dressyrstammat sto innan vill jag ha lite...
2
Svar
21
· Visningar
2 227
Senast: -Lilla My-
·
A
Avel Hej! Om man eftersträvar en isabellfärgad avkomma, vilka färger kan föräldrarna ha? Kan ett isabellfärgat sto och en svart hingst få...
Svar
18
· Visningar
3 238
Senast: Hairspray
·
Avel Såg att SH sökte förslag på svenskt namn på denna "färg" eller avsaknaden av färg kanske man ska säga? Jag trodde det var "albino"...
2 3
Svar
54
· Visningar
9 531
Senast: MissFideli
·
Avel Har hört att hästar kan bli sterila av vitklöver, stämmer det? På den vallen där mina ponnyer går växer det vitklöver och jag har...
Svar
4
· Visningar
1 690
Senast: Dolly
·
M
Avel Växer hästar efter dom blivit 2år? Har ni några erfarenheter av detta och hur mycket växte isåfall era hästar från att dom var 2år...
Svar
10
· Visningar
1 235
Senast: Veronika
·
Avel Har inte fått någon egen tråd vad jag kan hitta! Ännu en Calido-avkomma tillgänglig här - linjeavalad på Cantus. Uppfödd av Thormählen...
Svar
9
· Visningar
1 490
Senast: KickiH
·
Avel Hej! Vi har köpt en 3-årig B-ponny. Hans pappa är en welsh C-ponny, 134 cm hög. Mamman är en shetlandsponny på 110 cm. Ponnyn är...
Svar
9
· Visningar
2 085
Senast: ponnymamma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka