Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel sägs det iallafall. Men hur är det egentligen??
Svar
2
· Visningar
981
Senast: Fredag
·
L
Avel Jag har ett 11 år gammalt halvblodssto som jag håller väldigt nära mitt hjärta. Jag har haft henne sedan hon kvar knappt 5 år gammal och...
Svar
14
· Visningar
2 074
Senast: Sidekick
·
E
Avel Hejsan! Jag har ett sto som jag tänkte göra om till avelssto eftersom hon inte längre kan ridas... Och letar efter någon som kan ha...
Svar
4
· Visningar
1 318
Senast: Emilay
·
Avel Hur mycket och hur hårt kan man rida ett dräktigt sto, alltså såhär i början av dräktigheten? Då min donna är en liten latmask...
Svar
2
· Visningar
966
Senast: kopparberg
·
Avel Finns det? Jag försöker släktforska lite på en häst vars mamma förmodligen är dansk ridponny, har mailat Dansk Sports Ponnyavl och...
Svar
2
· Visningar
1 132
Senast: Rosett
·
Avel Ngn som vet ngt om denna läckra hingst? Temprament? Har ngn sett honom IRL? Sugen på att betäcka mitt fbl med honom.
2
Svar
29
· Visningar
4 909
Senast: Seraphine
·
B
Avel Jaha, nu har man ett underbart litet föl och nu börjar den viktiga fölhanteringen. Min fråga är finns det någon bra bok om just föl- och...
Svar
8
· Visningar
2 085
Senast: black pearl
·
Avel Hej, Söker information om hingsten Calano II då jag inte hittar mkt om honom. Det jag hittar är typ stammen och en bild...
Svar
3
· Visningar
2 029
Senast: Anna Lilja
·
N
Avel Som rubriken lyder.. Mitt sto är nyligen betäckt (naturligt) och går (lördag) in på dag 12 efter sista betäckning. Hon har sedan dag...
Svar
2
· Visningar
2 087
Senast: Sonic76
·
J
Avel Nu behöver jag er hjälp. Jag blir snart tokig! Frågar säkert samma fråga som alla andra som står inför val av hingst 2009: VILKEN hingst...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 315
Senast: Larka
·
Avel Såg Patrick Kittel idag på framridningen med hingsten??? Scandic. Funderade lite över Pasteur, är det någon som har koll på stammen på...
Svar
8
· Visningar
1 657
Senast: KickiH
·
Avel Blev osäker om jag kommer ihåg rätt vad gäller vikten på de små monsterna nu när det drar ihop sig till avmaskning. Stämmer det som mitt...
2
Svar
22
· Visningar
8 366
Senast: ameo
·
L
Avel Det är ju rätt viktigt om man vill ha sitt föl sålt att pappan är populär så därför tänkte jag se vilka dressyrhingstar som är populära...
Svar
8
· Visningar
1 848
Senast: Fredag
·
T
Avel Hej. Har varit på fölvisning och hört dommare kommentera att föl efter fullblodssto alltid kommer att få dommen att bli...
Svar
9
· Visningar
1 346
Senast: Tranquility
·
L
Avel Sett denna hingst på hans hemsida.Han har stammen For Pleasure-Spartan.Släkt med Saint Amour.Såg han på video o verka var en trevlig...
Svar
4
· Visningar
882
Senast: Laahra
·
Avel har liite problem just nu med heppan o transport. hon har bestämt sig för att hon INTE tänker sätta sin hov i en transport. pluss att...
Svar
10
· Visningar
1 328
Senast: pettersborg
·
W
Avel Ett svårt och känsligt ämne är det här, men måste nog allt upp och ventileras i varjefall. Dagens hingst ägare, vill gärna se...
2
Svar
38
· Visningar
3 120
·
Avel Hej! På lördag ska jag premiera mitt sto, anmälningsavgiften är betald och vi ha fått hem ett program. Men nu när jag och pappa läste...
Svar
7
· Visningar
914
Senast: pettersborg
·
S
Avel Hej alla smarta bukare :) Har en fråga som jag hoppas ni kan hjälpa mig att svara på. I år valde jag en tysk hingst till mitt sto...
Svar
4
· Visningar
927
Senast: Santan
·
P
  • Låst
Avel Jag har länge funderat nu på vad folk har imot varmblod/arab korsningar? Jag persoligen tycker att dessa hästar är underbara men jag...
11 12 13
Svar
250
· Visningar
19 020
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka