Täcke till skavkänsligt fullblod

Ise

Trådstartare
Hej!

Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i dagsläget Amigo Hero utetäcken men dessa ligger emot väldigt mycket på bogarna där han får skav. Är det kanske bättre med bogveck?

Tacksam för tips att testa😊

Du behöver testa olika täcken tills du hittar den passform som funkar bäst för just din häst. Finns inga täcken som funkar på alla utan man måste hitta rätt passform för individen😊

Min knabbe fick skav av Fairfield för att dom var för stora i bogen, täcket gled back. Dom hade bogveck.

På han sitter Amigo Bravo med v-knäppning bra och skavfritt.

Kolla om du kan testa stallkompisars täcken och kolla passform?

Min har alltid bogskydd på, inte för att hon får skav, men för att skydda manen, det fungerar, vet dock inte hur bra det är vid annat skav.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
370
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 384
Senast: Ridinglady
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 505
Senast: ako
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 532
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Uppstigningspall