Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Avel Om man ställer ut sin häst/ponny och är ensam i klassen kan man då säga att man vann sin klass? Att man är klassvinnare? Och när det...
Svar
8
· Visningar
982
Senast: nexxa
·
  • Låst
Avel Tänkte det kunde va kul att kolla hur många som är dräktiga med Ampere så här långt. Börjar med min: Sto efter Bellini-Ciceron...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: ameo
·
Avel en kompis funderar att betäcka sin anglo.Hade blivit rekomenderad trakhener. Vad finns det för trakehner hingstar tillgängliga i sverige?
2
Svar
30
· Visningar
3 407
Senast: KickiH
·
Avel Hur gör ni som har föl som är lite tunna om stoet redan är fööör tjockt? Mitt sto verkar sina lite, kommer inte mkt ur henne när jag...
Svar
11
· Visningar
1 851
·
Avel Min vackra Besten konstaterades icke-dräktig i förmiddags (18-dagarskontroll). Hingsten hon seminerats med går numera på naturlig...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: linnilinn
·
  • Låst
Avel Hur kommer det sig att vissa fuxar bli ljusa? Dvs röd hårrem och vit man och svans?
2 3
Svar
50
· Visningar
3 938
·
P
Avel Efter att ha läst många av era inlägg och lärt mig mycket, så provar jag nu att posta en fråga istället! Har ett sto som fick föl...
Svar
9
· Visningar
2 196
Senast: pannkaka82
·
R
Avel Apropå att Zangerheide precis tagit hem fem nya föl som är klonade http://www.tidningenridsport.se/img/2009/7/31/183267.gif...
Svar
18
· Visningar
3 224
Senast: Mabuse
·
Avel Ja, vilken är Flyinge-hingsten som syns framför vagnen? Kortet bör vara taget under något av de tre första åren på 1980-talet.
2
Svar
25
· Visningar
4 366
Senast: ancan
·
T
Avel Igår morse fick jag ett stoföl som jag inte riktigt vet hur jag ska bete mig med ännu. Hon är vind och sne överallt men är frisk och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 427
Senast: Thewebwolf
·
S
Avel Har ett föl på 3,5 månader. Hon har varit väldigt dålig i magen från och till. Hon har växt väldigt snabbt och när veterinären var ute...
Svar
7
· Visningar
1 736
Senast: SeagirlM
·
J
Avel Håller på och stamforskar om min anglovalack e. Marabou x men har märkt att det inte är värst lätt att hitta uppgifter om fadern, inte...
2
Svar
20
· Visningar
4 077
Senast: kopparberg
·
Avel Någon som vet något om Stolz f.06 som enligt BLUP ägs av Flyinge?
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Pepsi_8
·
D
Avel Har ett nioårigt hannoveranersto efter Bergamon-Wendekreis som jag skall betäcka nästa år. Hon är 172 cm, högrest och med mycket bra...
2
Svar
22
· Visningar
2 830
Senast: -Lilla My-
·
Avel Jag hoppas att någon vill förbarma sig och resonera lite om hingstförslag till mitt lilla sto. Det är tankar som kommer och går, men...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 753
Senast: Görel
·
H
Avel Satt och diskuterade med några bekanta och insåg att vi inte har någon aning. Det vi är nyfikna på är hur man gör om det visar sig att...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: Görel
·
Avel Idag släppte vi ihop vårt sto med 6 veckors föl med ett annat sto. Det gick inte så bra. Det andra stoet sparkar mot fölet,jagar runt...
Svar
12
· Visningar
2 672
Senast: Casacha
·
S
Avel Jag har ett litet stall med 2 boxplatser. Funderar lite på vad man ska göra nu när stoet ska avvänjas med fölet. Dvs dom ska få stå i...
Svar
5
· Visningar
1 370
Senast: __Stilett__
·
L
Avel Låt oss säga att jag betäcker mitt halvblodssto till våren. Jag är inte 100% säker på att jag ska göra det men jag är väldigt sugen på...
Svar
9
· Visningar
1 398
Senast: -Lilla My-
·
Avel I höst kommer jag att flytta den nätta biten av 100 mil från skåne upp till Sundsvall. Mitt sto kommer (förhoppningsvis) vara dräktig...
Svar
1
· Visningar
836
Senast: Miaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka