Vad gör man nu då?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Thewebwolf
  • Startdatum Startdatum
Sv: Vad gör man nu då?

Igår morse fick jag ett stoföl som jag inte riktigt vet hur jag ska bete mig med ännu.

Hon är vind och sne överallt men är frisk och pigg i övrigt så jag har inte ännu kontaktat någon veterinär, men tänker göra detta i morgon när det är vardag för att förhoppningsvis få några expertråd.

Hon ser ju inte så skojig ut i "bakstället" men det beror väl på att hon legat tokigt i magen på modern men sådant brukar gå till sig eftersom, det verkar i alla fall vara uppfattningen hos dem som varit hit och tittat, jag är väl själv mest orolig över vänster framben som är vinklat i en båge utåt, hade ett sådant föl iofs för 15-talet år sedan där benet gick till sig av sig själv, men det här ser värre ut, så är det någon som har erfarenhet av skenor, gipsningar och sådant på föl med felaktig benställning så skulle det vara bra att få lite tips innan jag tar ställning till veterinärens kommande utlåtande?

Se länk nedan för bilder

http://web.telia.com/~u60203725/norma.htm

Idag har vårt sto fått ett hingstföl med liknande benställning!
Vad tror ni om den?
hook_bak_19juni_lunch.jpg

Din ser ju bra ut nu på ovanstående länks bilder!

Grattis!
Blir varm i hjärtat när man får ta del av sådana framgångssagor!
Läste när du fick ungen och höll tummarna.
Men premielopp i så god tid hade jag aldrig trott!
Grattis igen och lycka till i framtiden!
mvh

:)Har också läst tråden och måste säga att det är fantastiskt!! Stort grattis! En riktig solskenshistoria:love:

Tack allihop. Det har varit lite trul kan jag säga... men skam den som ger sig:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Uppstigningspall
  • Byta försäkringsbolag
Tillbaka