Hingsttips

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare DuÄrJag
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hingsttips

Har du kollat Lord Loxley?

Jag såg en fin avkomma som var mycket lik sin far i Falsterbo, Laetare, som var mycket ädel och han verkade ha väldigt lätt för sig under ryttare. Laetare ägs av Andreas Helgstrand, om du googlar så kan du se honom riden där. Trots sig mycket goda energi under ritten i Falsterbo så var hingsten helcool när han skrittade ut på lång tygel till applåderna.

Enligt hingstkatalogen har Lord Loxleys avkommor mycket god bakbensaktivitet och mycket lätt för för samling, och det låter väl som bra förutsättningar för en GP häst.

Det är min kompis, mkt duktig ridinstruktör och ryttare, som har denna info på sin hemsida.
Hon gjorde ett otroligt jobb med hästen och hon var riktigt fin när hon såldes vidare.
Tyvärr så fungerade det inte hos nya ägaren då det var en för tuff häst för henne och dessutom hennes första stora häst.
Så det är alltså hos en ryttare hon inte har fungerat, om hon inte har haft fler ägare mellan hästhandlaren och "DuÄrJag" förstås.

Har du kollat på Johnson som jag tipsade om? Han är enligt mig ett bättre val än Quaterback.

60053.jpg

Lite info om Johnson taget från sidan Hippson.se

Född: 2002
Färg: Brun
Mankhöjd: 172 cm
Far: Jazz
Morfar: Flemming
Ägare: Team Nijhof

Johnson visade upp sig fantastiskt fint när 2005 års bruksprovshingstar presenterades vid årets KWPN premiering i början av februari 2006 och sällan har man sett en så atletisk och välbalanserad 4 års hingst, Inför fullsatta läktare i Brabant hallen visade Johnson med härlig framåtbjudning och ett världsvant uppträdande upp sina bländande gångarter och hans uppvisning refererades med idel lovord av premieringsnämndens dressyr representant Även den kunniga publiken gillade Johnson och han fick en av premieringens varmaste applåder.
Typmässigt är Johnson högställd med utmärkt resning, bra vinklar, korrekta inskeningar samt en välmusklad och rörlig överlinje
Han har naturligt lätt för samling och har redan visat talang för piaff och passage.

Johnson är en ovanligt komplett hingst med härliga starka gångarter, mkt hög ridbarhet i kombination med ärlig framåtbjudning. Sportkarriären har Johnson startat mycket lovande och framgångsrikt han var tex finalplacerad i Unghäst VM som 5 åring och segrare som 6 åring i KWPNs hingstserie samt vann finalen i den Bosch ! Johnsons avkommor ser mycket lovande ut och han är definitivt en av de hetaste unga dressyr hingstarna just nu.

Senast ändrad av en moderator:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Uppstigningspall
  • Byta försäkringsbolag
Tillbaka