Vilken Flyinge-hingst är detta?

Sv: Vilken Flyinge-hingst är detta?

Lansiär är det inte, av två anledningar. Dels stämmer inte tecknen stämmer alls, och dels dog han redan 1977.;)

Ja, jag vet att det inte är Lansiär men det var slående likt vid en första anblick. ;)

Aha, missuppfattade lite. Men jag vet inte om jag kan hålla med om att det är så likt, förutom färgen. Lansiär såg ju ut som en mindre pansarvagn, vilket jag inte tycker att denna hästen gör direkt.;)

Och den enkla anledningen till det är att Diamant har Lansiär till morfar.

Till Pazuzu, jag har också letat efter bilder där hans bläs syns men tyvärr inte hittat någon.

Såg tråden först nu.
Skulle lägga en rätt stor slant på att det är Diamant på bilden.
Kan året möjligen vara 1980 ?

Kanske ska förklara mig varför jag (nästan) är helt säker.
Han stod på station "granngårds" 1981 nämligen. Jag var med och hanterade honom en hel del, samt att vi betäckte 3 ston med honom ...

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 983
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
756
Senast: Malin_L
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 315
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka